recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 4K ægte 24.000
    Sendt: 10-Januar-2020 kl. 22:38
Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 

Jeg har dog ikke oprettet dette indlæg med henblik på diskussion som sådan. Min forehavende er, at dem der ligesom jeg oplever dette som et problem kan underskrive denne underskriftsindsamling:


Der kan læses mere om problematikken her i denne tråd på AVS forum:



Redigeret af Skyhigh - 10-Januar-2020 kl. 22:49
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 22:56
Jeg har skrevet under, da det helt klart er en fadæse.

Men bare vent, nu skal der nok komme en hær af folk der fortæller dig at du enten er idiot, eller gør noget forkert :) God aften. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 23:30
Hvordan skal en underskriftsindsamling hjælpe?

Hvis samme antal brugere indsender feedback eller opretter bug reports, vil det da have større effekt.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 00:53
De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 01:27
Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.
gør de ikke?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige

Lidt underlig argumentation.. Apple TV afspiller da ikke det rigtige, når de afspiller 24p materiale i 23.976p...


Redigeret af Deschain - 11-Januar-2020 kl. 09:26
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det gør Netflix’ egne produktioner ikke.
gør de ikke?


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

De fleste film og serier bliver lavet til 23.976p så Apple tv afspiller det rigtige


Lidt underlig argumentation.. Apple TV afspiller da ikke det rigtige, når de afspiller 24p materiale i 23.976p...

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.

Du har som altid ret.

Jeg trækker min underskrift tilbage. Godt du kunne hjælpe os med at forstå det hele. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

når de fleste film er i 23.976p så afspiller Apple det da rigtig. Og Shield tv for den sags skyld.


Du har som altid ret.

Jeg trækker min underskrift tilbage. Godt du kunne hjælpe os med at forstå det hele. 
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af T-[/QUOTE T-[/QUOTE skrev:

jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE]

Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu