recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget

Jeg tvivler stærkt på, at ingen af dine lidt over 200 Blu-ray-film er i 24p, men det er for så vidt også ligegyldigt -- dine oplevelser og validiteten af dem blegner jo fuldstændigt i forhold til summen af brugere her og på AVSforum. Og det er dét, der er så irriterende ved dig, T-Duck. Når alle, som i alle, siger, at solen skinner, så kan man være sikker på, at du er uenig. Du er aksiomatisk kontrær. Du tilbyder intet, men bliver ved med at traske rundt med irrelevante oplysninger og især irrelevante meninger. Det betyder ikke, at du ikke må have dine meninger, men det er stort set alt, hvad du har: Holdninger og meninger baseret på...Ja, jeg ved ikke, hvad du baserer dem på. Det er i hvert fald ikke logik eller rationalitet.


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget


Jeg tvivler stærkt på, at ingen af dine lidt over 200 Blu-ray-film er i 24p, men det er for så vidt også ligegyldigt -- dine oplevelser og validiteten af dem blegner jo fuldstændigt i forhold til summen af brugere her og på AVSforum. Og det er dét, der er så irriterende ved dig, T-Duck. Når alle, som i alle, siger, at solen skinner, så kan man være sikker på, at du er uenig. Du er aksiomatisk kontrær. Du tilbyder intet, men bliver ved med at traske rundt med irrelevante oplysninger og især irrelevante meninger. Det betyder ikke, at du ikke må have dine meninger, men det er stort set alt, hvad du har: Holdninger og meninger baseret på...Ja, jeg ved ikke, hvad du baserer dem på. Det er i hvert fald ikke logik eller rationalitet.


jeg basere det på de almindelige mennesker der her på de her forums almindelige mennesker ude i verden der ikke brokker sig over om det er 720p eller 4k da de ikke kan lægge mærke til forskellen. vi nørder her inde for dette felt fylder alt for lidt i forhold til den almindelige seer. Og prøv at lyt ude i power og Elgiganten, mellem de fleste kunder og sælgere. Du bliver overrasket, hvor let de almindelige kunde er tilfredse med så lidt i forhold til os der vil have det hele top dollar
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 03:01
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 03:20
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 



hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.



Jeg ser det heller ikke, også længe at langt langt størstedelen at brugerer ikke har det problem, så tror jeg ikke Apple ændrer noget fordi et fåtal nørder er utilfredse
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 09:00
Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 



hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.



Jeg ser det heller ikke, også længe at langt langt størstedelen at brugerer ikke har det problem, så tror jeg ikke Apple ændrer noget fordi et fåtal nørder er utilfredse


Understøttelse af 23.976p og automatisk frame rate match blev tilføjet, fordi "et fåtal nørder" var "utilfredse".

Taget i betragtning, hvor mange, der ser på indbyggede tv-apps eller billigere streamingbokse/-sticks med forceret 60Hz uden at brokke sig, er det underligt, at der overhovedet er lavet noget som helst.

Sarkasme kan forekomme.

Hvis hardwaren kan understøtte ren 24p, er det nok ikke den store opgave.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem


Du starter med at bruge flere indlæg på at skrive noget decideret forkert, og det fylder voldsomt meget i debatten.

Derudover finder mange det nok underligt, at nogen direkte argumenterer mod forbedringer - specielt forbedringer, der ikke fjerner funktionalitet for dem, der er ligeglade.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 14:36
Jeg har ikke lagt mærke til noget, men jeg tror også de fleste af de ting jeg ser er i 23.976. Tak for at gøre mig opmærksom på problemet, så jeg nu kan sidde og glo efter fejlen hvert 42. sekund. :)

Det skulle ikke overraske mig om det var en hardwarebegrænsning. Omvendt har Apple også den der "næh - bare fordi"-attitude, så hvem ved.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg har ikke lagt mærke til noget, men jeg tror også de fleste af de ting jeg ser er i 23.976. Tak for at gøre mig opmærksom på problemet, så jeg nu kan sidde og glo efter fejlen hvert 42. sekund. :)


Det er kun på Netflix' egne film (dem de har været med til at producere fra starten, så heller ikke alle dem de kalder Netflix Originals), og i hvert fald én af deres serier.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det er jo heldigvis helt frivilligt om man vil deltage, og er det ikke noget man er generet af, så syntes jeg da ærligt talt bare man skal lade være. Der er da ingen grund til at spilde sin tid på ting der ikke genere en.

Jeg tror vi har forstået at enkelte ikke tror Apple vil gøre noget ved det, det er meget muligt de ikke vil det, men når det ej heller genere jer, hvorfor skriver I så i tråden? 



For at give vores syn på sagen
ej det må vi ikke. For vi er uenige med dem

Ja, de har det med at blive sure hvis man ikke er enige med dem
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu