recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Redigeret af T-Duck - 14-Januar-2020 kl. 12:57
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Framerate kan godt ændre sig i løbet af en film (f.eks. fra 24Hz til 60Hz), men det er så et bevidst valg.


Hvor er det nogensinde sket?

Kender ikke nogen specifikke eksempler, men dette forklarer det:

Trumbull—the developer of the Showscan large format system that incorporated 65mm film at 60 frames per second (fps)—is aiming to provide an aesthetic choice by developing a system that effectively allows filmmakers to embed high frame rates such as 48 or 60fps into a standard 24 fps movie. “You could dynamically change the frame rate on a person or a scene or an object just as you would change color intensity or any other variable that you have in photography. So when you get to a point where the it becomes too vivid, you just lower the frame rate.” He refers to this system as Showscan Digital.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med
Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:22
Apple TV's rapportering af frame rate skal man ikke tage helt bogstaveligt. En frame rate til et TV kan ikke svinge dynamisk uden VRR. Det har få TV/afspillere i dag. HDMI-output fastsættes enten overordnet til 50 eller 60Hz såfremt man ikke bruger match-funktionen, eller forud for videoafspilning (med tilhørende kortvarig sort skærm), hvis man bruger match-funktionen.

Det afgørende i Apple TV's konsol er om frame rate ligger på ca. 24, 25, 30, 50 eller 60. Altså ikke helværdierne, men de gamle afledte skæve værdier, som er bagage fra de analoge tider.

På et eller andet tidspunkt må branchen ryste den gamle analoge bagage af, ligesom interlaced er udfaset, og afspillere skal naturligvis kunne håndtere 24,00fps. Det skal Apple også få implementeret i deres match-funktion.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:22
En interessant udvikling ift. variabel billedfrekvens:

Gemini Man blev i biografen vist med variabel billedfrekvens. Den detalje blev ikke annonceret, men jeg har efter premieren fået det bekræftet fra en kilde i biografbranchen, som står for de tekniske beslutninger i en meget stor biografkæde.

Op til 60/120fps HFR, når der var action i filmen og ned til 24fps for at skabe det klassiske "filmlook" i andre scener. Det er angiveligt noget, som Hollywood kommer til at eksperimentere mere med i overgangen til HFR efter de første HFR-film fik meget kritik.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apple TV's rapportering af frame rate skal man ikke tage helt bogstaveligt. En frame rate til et TV kan ikke svinge dynamisk uden VRR. Det har få TV/afspillere i dag. HDMI-output fastsættes enten overordnet til 50 eller 60Hz såfremt man ikke bruger match-funktionen, eller forud for videoafspilning (med tilhørende kortvarig sort skærm), hvis man bruger match-funktionen.

Det afgørende i Apple TV's konsol er om frame rate ligger på ca. 24, 25, 30, 50 eller 60. Altså ikke helværdierne, men de gamle afledte skæve værdier, som er bagage fra de analoge tider.

På et eller andet tidspunkt må branchen ryste den gamle analoge bagage af, ligesom interlaced er udfaset, og afspillere skal naturligvis kunne håndtere 24,00fps. Det skal Apple også få implementeret i deres match-funktion.
rasmus det er jo det ville frem til, at med den varierende framerate fra de streaming vil da stadig give problemer, selv med en ren 24p understøttelse, da vi ikke VRR endnu. så vil der stadig være for får og for mange frames, undervejs i en film.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 14:04
Hold nu op.
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?

Fordi de viste tal ikke stemmer overens med det, der vises på skærmen. Det er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v.

Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV på der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz, vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?


Fordi de viste tal ikke stemmer overens med det, der vises på skærmen. Det er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v.

Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV på der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz, vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen.
Nå på måde. Det havde jeg ikke forstået
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med


Det er samme framerate.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 15:18
Jeg føler det som, at blive sparket tilbage til 2010, hvor jeg selv bøvlede med streaming-bokse, som i stedet nægtede at afspille 23.976 fps korrekt. Jeg kan ikke huske om jeg har spottet problemet i mine egne film fra iTunes, men på Netflix skærer det altså i øjnene, at man skal se på de famøse 42. sekunds-hak. At Apple selv producerer indhold i 24 fps, som de så ikke formår at vise korrekt gør det blot mere komisk.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu