recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg føler det som, at blive sparket tilbage til 2010, hvor jeg selv bøvlede med streaming-bokse, som i stedet nægtede at afspille 23.976 fps korrekt. Jeg kan ikke huske om jeg har spottet problemet i mine egne film fra iTunes, men på Netflix skærer det altså i øjnene, at man skal se på de famøse 42. sekunds-hak. At Apple selv producerer indhold i 24 fps, som de så ikke formår at vise korrekt gør det blot mere komisk.
Har heller ikke selv bemærket på mine mange iTunes film, men mine øjne er nok heller ikke, hvad de har været. Men jeg husker tydeligt, hvilket bøvl jeg havde med mange streaming-bokse i deres spæde begyndelse omkring korrekt 23.976 fps afspilning. Men er det kun Apple tv 4K som ikke afspiller Netflix korrekt eller alle deres apps til diverse tv og afspillere? Er normalt meget sart omkring netop dette. Men igen alderen har sikkert også sit at sige for mit vedkommende Confused

Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?


Du "spilder" åbenbart ikke ligefrem tiden på at læse andres indlæg kan jeg høre. Jeg har selv forklaret det 3 gange nu - mens andre også tålmodig har forsøgt! 

Hvis man ikke er i stand til at begribe andre tanker end ens egen private tanker, så står det altså sløjt til, så sløjt at den slags faktisk udgør etymologien bag et mindre pænt ord man oftest bruger om andre.

Men nu må vi vel bare erkende at du enten ikke forstår det, eller af en eller anden uransagelig årsag enten har andre motiver for at lade som om du ikke har forstået det. ...Jeg gider i hvert fald ikke spilde tiden med at prøve at forklare det engang til. Svaret er givet talrige gange i tråden af både mig og andre - det er bare at læse det.


Redigeret af TBC1 - 14-Januar-2020 kl. 19:51
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så du mener når den svinger


Framerates svinger ikke.....


Klaus
Klaus tjek lige de billeder jeg uploudet i går, kig efter current framerate i billeder. Begge billeder er fra IT del 2 på Apple tv. Og fortæl er det sammen framerate filmen kører med

Ja. De tal der vises på skærmen kan du ikke bruge til noget.
den viser da filmens framerate, hvorfor kan de ikke bruges?



Du "spilder" åbenbart ikke ligefrem tiden på at læse andres indlæg kan jeg høre. Jeg har selv forklaret det 3 gange nu - mens andre også tålmodig har forsøgt! 

Hvis man ikke er i stand til at begribe andre tanker end ens egen private tanker, så står det altså sløjt til, så sløjt at den slags faktisk udgør etymologien bag et mindre pænt ord man oftest bruger om andre.

Men nu må vi vel bare erkende at du enten ikke forstår det, eller af en eller anden uransagelig årsag enten har andre motiver for at lade som om du ikke har forstået det. ...Jeg gider i hvert fald ikke spilde tiden med at prøve at forklare det engang til. Svaret er givet talrige gange i tråden af både mig og andre - det er bare at læse det.




prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det


Klokken lidt over 8:30 i dag skrev TBC1:

"De målinger der laves med Apple-Tv har aldrig været 100% præcise, men kan som målinger betragtes som approximeringer, typisk med lidt ekstra lagt i hatten. Framerate er naturligvis ikke 24,63 men enten 23,796 eller 24.000"

Er det svært at forstå?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det


Klokken lidt over 8:30 i dag skrev TBC1:

"De målinger der laves med Apple-Tv har aldrig været 100% præcise, men
kan som målinger betragtes som approximeringer, typisk med lidt ekstra
lagt i hatten. Framerate er naturligvis ikke 24,63 men enten 23,796
eller 24.000"

Er det svært at forstå?


Klaus
måske skulle det bare forklares på en anderledes måde med lidt mere detaljeret, så alle ved hvad der snakkes om

Redigeret af T-Duck - 14-Januar-2020 kl. 22:01
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 23:35
Med fare for at forplumre debatten yderligere, vil jeg nævne at jeg faktisk ikke forstår Aalbs redegørelse af hvorfor ATV4k ikke angiver framerate rigtigt.

Altså, jeg er med på at det er rigtigt (at det er forkert), men ikke hvorfor den enten ikke kan finde ud af at vise det rigtigt, eller bevidst ikke gør det.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det
Det havde jég så overset - Det skal jeg så gerne undskylde fladt på maven. Måske giver det i det mindste empati for hvor irriterende det kan være at have skrevet noget (og det da særligt hvis skrevet flere gange) som bare virker fuldstændigt ignoreret og overset Wink 

...Jeg tager til efterretning at jeg åbenbart ikke har været forstået, men må som Klaus stille mig undrende over at jeg skulle have været SÅ svær at forstå?
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Med fare for at forplumre debatten yderligere, vil jeg nævne at jeg faktisk ikke forstår Aalbs redegørelse af hvorfor ATV4k ikke angiver framerate rigtigt.
Hvis jeg, uden at tage ansvar for rigtigheden(!), skal forsøge at udlægge hvad jeg læser han skriver så skriver han følgende:
[mine udlægninger af hvad han skriver i parantes]

De viste tal [= de tal man ser som readouts på skærmen] stemmer ikke overens med det, der vises på skærmen [=det der er er den faktiske status - selve status på det der afspilles]. Det [=de viste readouts] er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v. [= de readouts du ser på skærmen er udregnede efter aktiviteten i streamen på netværksniveau m.v. og er således aproximerede værdier]

Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz [= Altså selve aktiviteten på netværksniveauet der danner baggrunden for de aproximerede værdier man ser som readouts], vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen [= ATV boksen er flintrende ligeglad hvad man kan måle og se af aproximere readouts fra netværksaktiviteten, den har sin buffer at afspille materialet fra og gør dette på baggrund af de flags der er i de data den afspiller fra sin buffer]



Redigeret af TBC1 - 15-Januar-2020 kl. 12:29
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:03
Oho, tak for forsøget på forklaring.

Hvis det passer kan jeg slet ikke se hvad man skal bruge informationen til i nogen som helst sammenhæng. Det virker virkelig fjollet. Hvis det er for at fejlsøge på netværksproblemer, virker det mere oplagt at vise nuværende buffer, evt. som procent af bufferstørrelsen.

Det er sikkert tiden denne implementering har taget, der er gået fra implementeringen af 24 FPS :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:20
Jeg har siddet og fuldt lidt med på sidelinjen i denne tråd, og har ikke enlig tænkt over at der var et problem med framerate på ATV 4K etc. Og har heller ikke stødt ind eller set problemet med hak for hvert 42. Det burde jeg måske, nu når jeg sidder professionelt med b.la. offline redigering med forskellige formater og framerates etc.

Men jeg faldt lige over denne: "Since unlike HD-DVDs, Blu-ray film sources are encoded as 24p progressive-sequences of frame "pictures", the Match Frame Rate ON setting works as desired for Blu-ray movies. But if you set the Format to 4K 24Hz, or 1080p 24Hz, and set Match Frame Rate OFF, both Blu-ray and HD-DVD movie sources will be produced correctly as 24p"

Ved ikke om det også er native i atv under afvikling af iTunes/ Netflix etc. eller det kun er via firecore infuse etc.



Redigeret af Potter - 15-Januar-2020 kl. 13:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

prøv lige at læs mit sidste svar i tråden. Der blev det forklaret så jeg forstod det
Det havde jég så overset - Det skal jeg så gerne undskylde fladt på maven. Måske giver det i det mindste empati for hvor irriterende det kan være at have skrevet noget (og det da særligt hvis skrevet flere gange) som bare virker fuldstændigt ignoreret og overset Wink 

...Jeg tager til efterretning at jeg åbenbart ikke har været forstået, men må som Klaus stille mig undrende over at jeg skulle have været SÅ svær at forstå?
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Med fare for at forplumre debatten yderligere, vil jeg nævne at jeg faktisk ikke forstår Aalbs redegørelse af hvorfor ATV4k ikke angiver framerate rigtigt.
Hvis jeg, uden at tage ansvar for rigtigheden(!), skal forsøge at udlægge hvad jeg læser han skriver så skriver han følgende:
[mine udlægninger af hvad han skriver i parantes]

<div style=": rgb254, 254, 254;">De viste tal [= de tal man ser som readouts på skærmen] stemmer ikke overens med det, der vises på skærmen [=det der er er den faktiske status - selve status på det der afspilles]. Det [=de viste readouts] er approximerede værdier baseret på netværksaktivitet m.v. [= de readouts du ser på skærmen er udregnede efter aktiviteten i streamen på netværksniveau m.v. og er således aproximerede værdier]
<div style=": rgb254, 254, 254;">
<div style=": rgb254, 254, 254;">Hvis der f.eks. sendes en datastrøm til Apple TV der varierer mellem 23,87 og 24,12 Hz [= Altså selve aktiviteten på netværksniveauet der danner baggrunden for de aproximerede værdier man ser som readouts], vil ATV boksen oversætte det til enten 23,976 Hz eller 24 Hz på baggrund af de flags der er indbygget i datastrømmen [= ATV boksen er flintrende ligeglad hvad man kan måle og se af aproximere readouts fra netværksaktiviteten, den har sin buffer at afspille materialet fra og gør dette på baggrund af de flags der er i de data den afspiller fra sin buffer]









den er modtaget
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har siddet og fuldt lidt med på sidelinjen i denne tråd, og har ikke enlig tænkt over at der var et problem med framerate på ATV 4K etc. Og har heller ikke stødt ind eller set problemet med hak for hvert 42. Det burde jeg måske, nu når jeg sidder professionelt med b.la. offline redigering med forskellige formater og framerates etc.

Men jeg faldt lige over denne: "Since unlike HD-DVDs, Blu-ray film sources are encoded as 24p progressive-sequences of frame "pictures", the Match Frame Rate ON setting works as desired for Blu-ray movies. But if you set the Format to 4K 24Hz, or 1080p 24Hz, and set Match Frame Rate OFF, both Blu-ray and HD-DVD movie sources will be produced correctly as 24p"

Ved ikke om det også er native i atv under afvikling af iTunes/ Netflix etc. eller det kun er via firecore infuse etc.


Det er der 2 ting at sige til: 1) hvis du læser det andet afsnit i indlægget, du linker til, så defineres 24p som 23.976. Så der er ikke tale om, at Firecore Infuse er 'faldet' over de vises sten. Desværre. Og 2) Firecore anerkender selv ATVs begrænsning her: https://firecore.com/comment/94314#comment-94314




Redigeret af Skyhigh - 15-Januar-2020 kl. 13:43
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har siddet og fuldt lidt med på sidelinjen i denne tråd, og har ikke enlig tænkt over at der var et problem med framerate på ATV 4K etc. Og har heller ikke stødt ind eller set problemet med hak for hvert 42. Det burde jeg måske, nu når jeg sidder professionelt med b.la. offline redigering med forskellige formater og framerates etc.

Men jeg faldt lige over denne: "Since unlike HD-DVDs, Blu-ray film sources are encoded as 24p progressive-sequences of frame "pictures", the Match Frame Rate ON setting works as desired for Blu-ray movies. But if you set the Format to 4K 24Hz, or 1080p 24Hz, and set Match Frame Rate OFF, both Blu-ray and HD-DVD movie sources will be produced correctly as 24p"

Ved ikke om det også er native i atv under afvikling af iTunes/ Netflix etc. eller det kun er via firecore infuse etc.


Det er der 2 ting at sige til: 1) hvis du læser det andet afsnit i indlægget, du linker til, så defineres 24p som 23.976. Så der er ikke tale om, at Firecore Infuse er 'faldet' over de vises sten. Desværre. Og 2) Firecore anerkender selv ATVs begrænsning her: https://firecore.com/comment/94314#comment-94314

Ok, men omvendt så står der også "But if you set the Format to 4K 24Hz, or 1080p 24Hz, and set Match Frame Rate OFF, both Blu-ray and HD-DVD movie sources will be produced correctly as 24p"

Jeg ved ikke om det har noget på sig med den indstilling på atv, men det kan vel afprøves?

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu