recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af T-</td></tr></table> jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE T-
jeg kan ikke se. Hvad forkert Apple og NVIDIA gør, ved at afspille i den frekvens filmene er udgivet i. Jeg har ikke en bluray Rip, ud over de danske på 25p der ikke er 23.976p [/QUOTE skrev:


Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 

Pointen er vel at Netflix’s egne serier er i 24fps og ikke 23.976fps. 
[/QUOTE]jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Nu er The Morning Show på Apple TV+ også optaget i 24fps, og det er jo lidt sært at det skal hakke hvert 42 sekund på et TV-show der simpelthen er udbudt af samme producent som hardwaren.

Udover det er det ret let at svare på dit spørgsmål. Man skal selvfølgelig bruge ressourcer på det, da det forbedre brugeroplevelsen, hvilket giver gladere og flere kunder.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.


Nu er The Morning Show på Apple TV+ også optaget i 24fps, og det er jo lidt sært at det skal hakke hvert 42 sekund på et TV-show der simpelthen er udbudt af samme producent som hardwaren.

Udover det er det ret let at svare på dit spørgsmål. Man skal selvfølgelig bruge ressourcer på det, da det forbedre brugeroplevelsen, hvilket giver gladere og flere kunder.
hvis størstedelen af brugerne kører med 60hz(nord Amerika)fordi de ikke lige har den interesse for film og tv. hvorfor skulle de så gøre det. Apple laver jo til masserne ikke til entusiaster og hvis man vil have ren 24p så kan Shield tv gøre det.

Redigeret af T-Duck - 11-Januar-2020 kl. 11:38
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 12:28
 
Oprindeligt skrevet af T-duck T-duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Tre ting: 1) det handler ikke kun om en virksomhed - en meget stor andel af europæiske Blu-ray-udgivelser er i 24p. På stående fod husker jeg, at de fleste Ealing-film er udgivet i 24p og 2) hvorfor må man som forbruger og kunde ikke forvente, at en virksomhed som Apple gør tingene korrekt? Og til sidst 3) et lidt mere eksistentielt spørgsmål -- hvorfor skal du altid pervertere alle emner i dette forum?


Redigeret af Skyhigh - 11-Januar-2020 kl. 12:53
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Som hyper framerate-allergiker har det længe irriteret mig, at Apple TV ikke kan vise ægte 24p, men 'kun' 23.976p. Det betyder, at al 24p-materiale, såsom mange Netflix-serier og film, vises med et hak hvert 42. sekund. 


hold kæft, jeg troede det var mig den var galt med, og har prøvet alle indstiller på ATV4.
Min kone ser det ikke, men det ødelægger min filmoplevelse.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 12:44
Hele The Witcher "gippede" hvert 42. sekund

Redigeret af Naiera - 11-Januar-2020 kl. 12:44
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvordan skal en underskriftsindsamling hjælpe?

Hvis samme antal brugere indsender feedback eller opretter bug reports, vil det da have større effekt.

Jeg skulle mene, at den intenderede effekt af denne underskriftsindsamling er at få Apple til at opdatere sin software, således at Apple TV 4k kan afspille 24p-materiale. Men jeg skal da gerne opfordre alle til at gøre begge dele -- jeg har iøvrigt indgivet en bug-report for længe siden.


Redigeret af Skyhigh - 11-Januar-2020 kl. 13:02
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 13:54
 Vi krydser fingre for at Apple vil gøre noget ved det. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

 
Oprindeligt skrevet af T-duck T-duck skrev:

jeg kan godt forstå pointen. Men hvorfor skulle flere virksomheder ændre noget bare pga. En tjeneste gør det anderledes. Fair nok er det optimalt med ren 24p. Rent forretningsmæssigt hvorfor skal man bruge ressourcer for at implementere det.

Tre ting: 1) det handler ikke kun om en virksomhed - en meget stor andel af europæiske Blu-ray-udgivelser er i 24p. På stående fod husker jeg, at de fleste Ealing-film er udgivet i 24p og 2) hvorfor må man som forbruger og kunde ikke forvente, at en virksomhed som Apple gør tingene korrekt? Og til sidst 3) et lidt mere eksistentielt spørgsmål -- hvorfor skal du altid pervertere alle emner i dette forum?



1. Jeg har nu med alle mine lidt over 200 bluray ikke haft en på ren 24p det er 23.976 på udenlandske, og 25p på danske film. 2. Fordi sådan nogle som alle aldrig går efter laveste fællesnævner. Hvis de kan slippe afsted med et halv godt produkt, som bare passer til de fleste så er der $ i øjne på dem. 3. Svare med spørgsmål. Hvorfor hvis man er uenig med jer, at man ikke må kommentere på noget
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 20:01
Og så længe de fleste produktioner bliver leveret med 23.976 så tror jeg ikke apple ændre det
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 20:02
Der er jo ingen der kræver at Apple skal ændre det fra 23,976, men blot tilbyde begge muligheder.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Der er jo ingen der kræver at Apple skal ændre det fra 23,976, men blot tilbyde begge muligheder.

men kræver stadig ressourcer for noget et ikke behøver at forholder sig til, så længe deres skidt bliver solgt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu