recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 4K ægte 24.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV 4K ægte 24.000

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:04
@pilehave
Hug Nemlig


Redigeret af JørgenR - 13-Januar-2020 kl. 16:07
/ Jørgen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:19
Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med over 3.000 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.

Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.

Redigeret af Naiera - 13-Januar-2020 kl. 16:34
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg er enig i, at det er tosset hvis hverken ATV eller Shield understøtter 24.000 fps, når nu vi ved at der findes titler (også selvom det måske kun er 5%) der er filmet/distribueret i 24.000 fps. 24.000 er jo ikke en hindring for fortsat at vise 23.976 korrekt - så forstår ikke at der er nogen kværulanter der skal blande sig og argumentere IMOD at indføre muligheden, og slet ikke igennem stråmandsargumenter som fremført af visse brugere i denne tråd.
jeg argumenterer ikke imod. jeg skrev først at de ikke skal regnet med Apple ville gøre det og så skrev hvorfor. Og så var jeg lige pludselig en Troll
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med næsten 2900 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.
Loop
Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.
da jeg tjekket bitrate på atmos på filen IT på Apple tv, der lagde jeg mærke til at framerate svang mellem 23.976 og 24.62. har ikke lige tjekket framerate på Netflix. Men kunne det ikke være det der er problemet? Er der nogle der tænker variabel framerate problem da HDMI 2.0 ikke kan det. Så selv om vi får ren support af 24p så vil vi stadig for problemer da den svinger på framerate på streaming mens filmen kører
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men kunne det ikke være det der er problemet?


Nej.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Drive er i øvrigt 24.000Hz på den danske udgivelse og 23.976 på den amerikanske.

Jeg har selv mange med 24.000Hz fordi at Well Go USA og flere distributører i Hong Kong bruger det ofte. Med næsten 2900 film på Blu-ray må det være en 100-200 stykker alene i min samling.

Men hovedproblemet her er jo Netflix. Alle deres egenproduktioner hakker hvert 42. sekund på det der ellers er den bedste Netflix-afspiller der findes. Det er simpelthen ikke godt nok. At argumentere IMOD at fixe problemet er fuldstændig hjernedødt.

Hvordan kommet du frem til de 42 sekunder ?
Sidder du klar med stopur ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:39


Læs det første indlæg i tråden og gå din vej.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men kunne det ikke være det der er problemet?


Nej.
så du mener ikke at en ustabil framerate kan give en ikke flydende afspilning? Hvem troller nu?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:47
DET ER IKKE DET PROBLEM VI SNAKKER OM HER.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:48
Der er godt forskel på framerate mellem disse to scener og kørte den op og ned på IT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

DET ER IKKE DET PROBLEM VI SNAKKER OM HER.
men at problemet ikke bliver løst af den løsning i vil have

Redigeret af T-Duck - 13-Januar-2020 kl. 17:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu