recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4K media streamer til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4K media streamer til NAS

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Kim Dahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Dahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny 4K media streamer til NAS
    Sendt: 12-Januar-2020 kl. 13:28
Jeg har en gammel WD TV live streaming player som jeg gerne vil finde en afløser til. Det skal bruges til streaming fra en Synology NAS. Skal kunne klare 4K og Dolby Vision og atmos. Må gerne kunne køre Kodi. Nogen anbefalinger?

Skal I første omgang brug til streaming af 1080p over wifi. Så den skal have en god indbygget antenne. Skal sidenhen bruges kablet til 4K. 


Redigeret af Kim Dahl - 12-Januar-2020 kl. 13:32
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 13:36
Den nye Shield tv 2019 modellen. Den kan klare det og den kan kører kodi
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 14:34
Den eneste der kan det du søger er Nvidia Shield TV model 2019. Model 2015 og 2017 kan ikke klare Dolby Vision. ATV 4K kan ikke klare Atmos fra rippede film, kun streaming. 
Til top
Kim Dahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Dahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 15:19
Ok er der flere valgmuligheder hvis dolby vision er ligemeget. Synes shield er lidt dyr. Den skal primært bruges til at streame fra NAS. 
Mitsubishi HC4900

Panasonic BD30

Onkyo TX-SR805
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 16:54
Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH
Den kan jo ikke klare Atmos, som var et krav ;-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kim Dahl Kim Dahl skrev:

Ok er der flere valgmuligheder hvis dolby vision er ligemeget. Synes shield er lidt dyr. Den skal primært bruges til at streame fra NAS. 
Nej, til dine krav er det den eneste der dur. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 00:09
Shield tv er desværre den eneste på markedet der opfylder de krav du har sat op. Men godt hardware koster
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 02:08
Den er så til gengæld alle pengene værd, og husk på, det er noget de fleste bruger dagligt, så ikke et sted, jeg personligt ville spare.
Der er også en god chance for, du finder måder at bruge den på, du ikke havde forestillet dig, men som du kan blive rigtig glad for...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 09:26
Hej

Jeg afspiller da rippede film via min ATV 4K med MRMC og min forstærker skriver da Atmos i display, så jeg vil da mene at ATV 4K godt kan afspille Atmos 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

Hej

Jeg afspiller da rippede film via min ATV 4K med MRMC og min forstærker skriver da Atmos i display, så jeg vil da mene at ATV 4K godt kan afspille Atmos 
så er de den eneste. Da Apple selv har meldt ud de ikke understøtter dolby true HD som bitstreame. Og da atmos på fysiske skiver ligger som en lag oven på truehd. Så vil det ikke virke før Apple låser op for det
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 10:41
kender du overhovedet til MrMC, jeg kender flere som afspiller Atmos via MrMC på ATV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu