recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4K media streamer til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4K media streamer til NAS

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

kender du overhovedet til MrMC, jeg kender flere som afspiller Atmos via MrMC på ATV 4K
Jeg har desværre ingen egen erfaring med den. Men når man læser deres release notes, så er det kun på DD+ de har atmos. lige som apple tv appen, netflix osv. Citat: Version 3.8.1 brings more eac3/atmos handling for tvOS. MrMC is the only tvOS app that can handle eac3/atmos in media containers other than mp4.


Redigeret af T-Duck - 13-Januar-2020 kl. 11:53
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:06
Uanset hvad - hvis Shield er for dyr, så er Apple TV 4K jo heller ikke en mulig løsning ...

Redigeret af longjohn2 - 13-Januar-2020 kl. 13:06
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 15:34
Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM

så skiven hopper selv ud af skabet ind i afspilleren
Det har jeg aldrig kunne få min blueray til, hvordan gør du ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg putter bare skiven i min bluray-spille.....det virker hver gang Big smile

MM

så skiven hopper selv ud af skabet ind i afspilleren
Det har jeg aldrig kunne få min blueray til, hvordan gør du ?
Nej, den ligger som regel altid fremme - efter at jeg har købt den  - og indtil jeg skal se den....det er meget sjældent, at jeg ser en film mere end én gang.
Først derefter kommer den i skabet!

Jeg har for længst opgivet alt jeres bøvl med medieafspillere, der ikke kan ditten og datten.
Det er livet for kort til Wink 
Og at lægge skiven i afspilleren, det klarer jeg lige.....jeg har øvelsen.

MM
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 04:41
Blot for at klarlægge det, så understøtter ATV 4K ikke bitstreaming, men kan godt afspille Atmos, dog kun i forbindelse med DD+ (Atmos fungerer som metadata lagt ovenpå enten Dolby TrueHD eller DD+), som f.eks. er den udgave Netflix benytter.
Den gamle Shield kunne ikke afspille Atmos i forbindelse med Netflix, så fuldt forståeligt at folk ofte er forvirrede...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.

Ja, Infuse husker hvor langt jeg er nået i alle de film, jeg har i Infuse.


Venlig hilsen
KB
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Blot for at klarlægge det, så understøtter ATV 4K ikke bitstreaming, men kan godt afspille Atmos, dog kun i forbindelse med DD+ (Atmos fungerer som metadata lagt ovenpå enten Dolby TrueHD eller DD+), som f.eks. er den udgave Netflix benytter.
Den gamle Shield kunne ikke afspille Atmos i forbindelse med Netflix, så fuldt forståeligt at folk ofte er forvirrede...
Det er jo derfor at de to første, bl.a. jeg, kun anbefalede Shield TV 2019 som den eneste.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , brug ATV4K , samt infuse. Det bruger jeg selv , fungerer upåklageligt..
MVH

Husker den så, hvor du var kommet til, hvis du bliver nødt til at stoppe afspilningen?

Pt. bruger jeg bare de indbyggede medieafspillere i vores forskellige TV, og der virker det til stor irritation ikke. Vist noget med at DLNA-protokollen ikke understøtter det.

Ja, Infuse husker hvor langt jeg er nået i alle de film, jeg har i Infuse.


Det laver stadig ikke om på, at ATV 4K ikke lever op til mandens krav. 
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 18:02
Nagash hvorfor mener du ikke at den kan afspille atmos fra rippede film og kun via streaming. Jeg afspiller rippede film med atmos på min ATV4K 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

Nagash hvorfor mener du ikke at den kan afspille atmos fra rippede film og kun via streaming. Jeg afspiller rippede film med atmos på min ATV4K 
altså så længe Apple ikke tillader bitstreame af truehd, så kommer du aldrig til det. Fordi atmos på skiver ligger i truehd lydsporet og det kan ikke følge med når lyden transkodes til FLAC eller aac
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu