recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4K media streamer til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4K media streamer til NAS

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 18:06
Og mandens krav er at kunne afspille atmos fra egne rips. Og det kan Shield tv. Og den nye fra 2019 kan dolby vision også. Længere er den ikke.
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 19:35
så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K
ja da både mrmc, firecore, plex og Apple siger den kun kan atmos som dd+
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

så du mener ikke at jeg kan afspille rippede film i atmos på min ATV 4K

Jo, du kan sagtens afspille dem, du får bare ikke Atmos med, kun 7.1. Med mindre du konvertere til DD+ 7.1 med Atmos, så vil du med MrMC godt kunne få Atmos lyden med over, men du vil så få lossy lydkvalitet.

Men det trådstarter ønsker er at afspille rippede film med Atmos og Dolby Vision. Det kan hverken ATV 4K eller det to første udgaver af Shield.
ATV vil fejle på begge, da den kun kan vise det man kalder "single layer Dolby Vision". 4K UHD skiver er med "dual layer Dolby Vision", hvor den ekstra Dolby Vision metadata er lagt ovenpå HDR10.
Og så fejler den også på Atmos, da den ikke har native support for hverken DTS HD Master Audio og Dolby True HD. Derfor konvertere afspillere som MrMC og Infuse lyden til PCM, men mister dermed Atmos metadataen.

Shield kan dog klare alle lydformater helt fra første udgave, men først med 2019 udgaven, de fik support for Dolby Vision. Og her også "dual layer".

Nu synes jeg ikke det kan pensles bedre ud for dig.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 09:09
har apple tv 4k - men skal da bestemt overveje en shield 2019 - hvor findes den til bedste pris.. så meget dyrere end apple tv 4k er de vel heller ikke - og er der stadig mulighed for at tilslutte ekstern harddisk ? 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 09:13
nagash det var en super god forklaring du kom med. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

har apple tv 4k - men skal da bestemt overveje en shield 2019 - hvor findes den til bedste pris.. så meget dyrere end apple tv 4k er de vel heller ikke - og er der stadig mulighed for at tilslutte ekstern harddisk ? 
Prisen er stort set den samme overalt. 
Du kan kun tilslutte ekstern harddisk Shield TV Pro, da de har sparet USB-stikket væk på den lille rørformede udgave. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

nagash det var en super god forklaring du kom med. 
Det er netop derfor jeg også vil skifte min ATV 4K ud med den nye Shield :-)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 09:24
okay - ja så er det Pro versionen der skal kigges på - ser sjovt ud med spil til også.   Skal man bare købe en controller med og så er man kørende på den front
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 11:22
Den eneste grund til at jeg ikke bruger Shield, er at Infuse ikke kan køre på den Cry

Hvis Infuse kommer med en App til Shield, så bliver min ATV 4K skiftet ud.


Redigeret af Deschain - 15-Januar-2020 kl. 11:24
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Den eneste grund til at jeg ikke bruger Shield, er at Infuse ikke kan køre på den Cry

Hvis Infuse kommer med en App til Shield, så bliver min ATV 4K skiftet ud.


der har du plex eller kodi
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2020 kl. 11:56
@T-Duck

Ja eller Emby. 

Har både den gamle Shield 2015 og AppleTv 4k

Overvejer helt sikkert opgradering til den nye Shield.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu