recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVB-T2 boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken DVB-T2 boks

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Det eneste gode der reelt er at sige om boksen er, at den med kun ét kort i kortlæseren kan optage en kanal mens man ser en anden.


Er det 2 kodede kanaler du taler om her? Det lyder nemlig meget, meget usandsynligt.

Flemming
Ikke så usandsynligt for mig. Smile
Det er ikke selve kortet der laver dekodning, det sender bare en nøglekode (i ny og næ) til selve dekoder systemet.
Så en indbygget "CI card splitter" funkktion i stil med SmartWi card splitter:
mener jeg kan kan klare det. Wink


Redigeret af JørgenT - 14-Januar-2020 kl. 13:27
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 13:59
Hej JørgenT.

Jeg mener også at min søsters gamle MAXIMUM T-641 VA, både kan vise og optage på kun et Boxer Abbonnements kort. Den er født med to tunere og har IKKE et CI slot, men en enkelt kortlæser. Og Boksen er godkent af Boxer.

Da vi købte den til min søster, for ca 8 år siden fik hun den til 1/4 af prisen, mod at hun bandt sig til et Boxer abbonement i 6 eller 12 måneder. Den gang hørte jeg aldrig, at hun IKKE kunne se og optage to kodede Boxer kanaler samtidigt.

Mange hilsener. 

Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 10:58
Nå jeg skylder vel en opfølgning:

Jeg købte på anbefaling ovenfor en VU+ Zero 4K, og efter at have installeret OpenVix istedet for den uduelige standardsoftware, virker den sådan set fint bortset fra, at jeg ikke har fået den til at virke med Panasonics HDMI-CEC og, at den i mine øjne bruger for meget standby-strøm (5W). Men ellers er det sådan set en fin boks for nørder, som os herinde. Dens brugerinterface er noget anderledes, end jeg er vant til, fx er programmeringen af favoritter temmelig underlig, når man ikke ved hvordan det virker.

Nuvel, efter den er sat op får min mor sådan en boks, og det skal nok komme til at virke fint for hende.

Desværre har jeg også et endnu ældre familiemedlem, som jeg skal finde en boks til, og jeg er lidt nervøs for, at den, selv efter den er sat op, er for kompliceret til hende.

Så jeg bestilte boxers egen boks (de sælger den for tiden til halv pris, altså 400 kr). Hold op en bunke skrammel. Det eneste gode ved denne boks er, at den har et forholdsvist simpelt brugerinterface, og derfor kan bruges af ældre mennesker uden de store problemer. Desværre er den langsom (det tager 4 sekunder at skifte kanal, også selvom de er ukodede og på samme mux (VU+'eren er nu heller ikke specielt hurtig)), og den understøtter slet ikke HDMI-CEC, så man har brug for 2 fjernbetjeninger. Den tager også en krig om at starte (60 sekunder), medmindre man slår dvale fra; men så bruger den konstant 5-6W (istedet for 0.3W).

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

 bortset fra, at den i mine øjne bruger for meget standby-strøm (5W).


Har du selv målt det? Jeg mener at produkter der er godkendt til brug i EU maks. må bruge 1w i standby.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Har du selv målt det? Jeg mener at produkter der er godkendt til brug i EU maks. må bruge 1w i standby.

Ja, med et spar-o-meter (aka et af de få, som måler rigtigt). De kan godt gå i deep-sleep, hvor de bruger 0.3W; men boxer-boksen tager lige præcist 60 sekunder om at boote og VU+'eren er også ret langsom (jeg har ikke målt tiden med stopuret), så reelt er det ubrugeligt..

Jf EU-lovgivningen skal de have MULIGHEDEN for at gå i deep standby; men de må gerne tilbyde andre muligheder. VU+ kan tilsyneladende ikke finde ud af at vågne fra deep-sleep, hvis den skal starte en optagelse, og det er mig bekendt ok jf EU.

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke kan implementere en form for hybernate, som bare gemmer RAM'en etc i flash. Det burde ikke tage lang til at vågne fra sådan en tilstand. Min Windows PC starter på væsentligt mindre end et minut fra hybernate og den har 16 GB RAM..
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 16:36
Hvornår blev T2 standard i alle TV... er det ikke en 7-8 år siden ?

Hvis TV'et er så gammelt ville jeg ikke være i tvivl om at det var bedre at skifte det ud.
Min gamle mor fik sit 10 år gamle 32" skiftet ud med et nyt 49" til kun 2200 og hun er jublende glad :-)

Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Hvornår blev T2 standard i alle TV... er det ikke en 7-8 år siden ?

Hvis TV'et er så gammelt ville jeg ikke være i tvivl om at det var bedre at skifte det ud.
Min gamle mor fik sit 10 år gamle 32" skiftet ud med et nyt 49" til kun 2200 og hun er jublende glad :-)


Tja; men så skal de jo alligevel købe en boks om 3-5 år når der kommer en ny kodningsstandard..
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

jeg ikke har fået den til at virke med Panasonics HDMI-CEC
Det er så begyndt at virke efter, at jeg ændrede "minimum send interval" fra "disabled" (som er standard) til 1000 ms. Når det er valgt tænder TV'et og skifter automatisk til HDMI-indgangen når boksen tændes OG man kan bruge TV'ets fjernbetjening til at skifte kanal og bladre i menuer.

Så det eneste irritationsmoment er nu strømforbruget i "slukket" tilstand hhv startup-tiden.

Har embedded linux virkelig ikke en form for hibernate?


Redigeret af denmike - 07-Februar-2020 kl. 10:45
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

VU+ kan tilsyneladende ikke finde ud af at vågne fra deep-sleep, hvis den skal starte en optagelse


Det lyder mærkeligt. Min Quadbox, som også kører med Openvix, har ingen problemer i den retning.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

VU+ kan tilsyneladende ikke finde ud af at vågne fra deep-sleep, hvis den skal starte en optagelse
 

Det lyder mærkeligt. Min Quadbox, som også kører med Openvix, har ingen problemer i den retning.

Du har ret, og jeg har taget fejl. I forgårs startede den en optagelse fra deep-sleep, så det kan den godt. Jeg ender faktisk med at spare strøm fordi min indendørsantenne kan få strøm fra boksen og ikke fra sin egen strømforsyning.

I det hele taget er jeg ved at blive helt glad for den boks :-)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu