recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVB-T2 boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken DVB-T2 boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DVB-T2 boks
    Sendt: 13-Januar-2020 kl. 11:36
Jeg har en stak gamle fjernsyn, som kun har DVB-T tuner, og de får jo snart brug for en DVB-T2 boks.

Men jeg synes udvalget virker utroligt begrænset. Det eneste, som jeg synes jeg kan finde til under 1000 kr, som kan bruges med boxer-kort er Boxer's egen og en, som hedder Clint CT4.

Kan de to bokse anbefales? Er det lige gode? Skifter de hurtigt mellem kanaler på forskellige mux? Jeg har før set bokse, som tager adskillige sekunder for at skifte til en ny kanal, og det vil jeg helst undgå.

Kan boxers styres via HDMI-CEC, det kan CT4 så vidt jeg kan se på deres datablad ikke?

Findes der evt andre bokse, der kan anbefales?

Mvh
Michael
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:55
Jeg ville nok gå efter en VU+ Zero 4K, selvom den sprænger budgetrammen på 1.000 kr. 

Den bliver nok ikke forældet de næste 5 år, og den kan rigtig meget, men kan derfor også virke overvældende med de mange muligheder...

Du kan streame boxens kanaler fra mobil m.m., og du kan fx koble HDD til via USB eller optage på NAS via Ethernet. 


miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Men jeg synes udvalget virker utroligt begrænset.


Se på det tyske marked: https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682559.html

Skal den være billig kan jeg anbefale at se på en af Xoro´s modeller, de giver god valuta for skillingerne, men må den godt koste lidt mere vil jeg også anbefale VU+ ligesom Miri.

Flemming



Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 15:03
Tak for tippet, Miri, jeg kiggede i efteråret på VU+; men jeg synes ikke jeg kunne finde en boks, som ikke kostede en formue, som jeg synes 2-3000+ var. 1200 er såmænd ok, så den vil jeg kigge nærmere på.

Flemming: Kan man regne med, at alle bokse på det tyske marked vil virke i DK? For ti år siden var der så vidt jeg husker ballade med forskellige lyd- og undertekst-formater, men det er måske tyskerne, som er forud for tiden?

Mvh
Michael
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 17:04
Nu er måske blot mig som er let at forvirre, men hvorfor forekommer ordet satellit i den forvirrende tekst for dette produkt, der er jo ikke en satellit modtager i boksen ?

VU+ Zero 4K TV set-top boks Kabel, Ethernet (RJ-45), Satellit Full HD Sort, Kabel / TERR-modtager

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Nu er måske blot mig som er let at forvirre, men hvorfor forekommer ordet satellit i den forvirrende tekst for dette produkt, der er jo ikke en satellit modtager i boksen ?
Formentlig manglende redigering fra Alternate - den findes også i en udgave med satellit tuner....
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 18:28
ok - og du har ikke overvejet at kigge på at udskifte dem i stedet? hvad vil prisforskellen være i forhold til at købe nye TV'er MED indbygget mulighed, fremfor at købe bokse til dem?

Du ahr ikke snakket noget om hvor store TV'erne skal være men hvis du holder dig i nærheden af omkring 40", så er det altså ikke nogen stor forskel på at købe et nyt TV og købe dig fattig i bokse i stedet!
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 23:11
Jeg tillader mig lige at låne tråden... Jeg har i mange år haft Boxers forfærdelige SAGEM RTI95-500HD som efterhånden føles meget gammeldags. Det eneste gode der reelt er at sige om boksen er, at den med kun ét kort i kortlæseren kan optage en kanal mens man ser en anden.

Findes der en boks der kan overtage RTI95erens rolle og hvor vi kan optage og se en anden kanal samtidig? VU+ Zero kan vel ikke når der kun er én tuner?

Vh

Christian
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

  Men jeg synes udvalget virker utroligt begrænset. Det eneste, som jeg synes jeg kan finde til under 1000 kr, som kan bruges med boxer-kort er Boxer's egen og en, som hedder Clint CT4.

Hej.

Her er en beskrivelse af hvordan jeg gjorde for 2 uger siden, hos min søster på 65.
Hun ønskede mulighed for at optage et program, mens hun ser et andet. Det ved jeg ikke om I har der behov?

Da hun kun abonnerer på TV2 hovedkanal hos boxer, valgte jeg at købe en Dreambox DM900 brugt
på ebay.de for 118€ + porto. Det blev ialt 1001,34 kr for den model, IKKE med en Harddisk på 512 GB, men med en på 1TB.

Her er et link til en anmeldelse:


Den har dobbelt DVB-C/T2 tuner (kabel-tv eller tv fra egen antenne) og som det ses på et af billederne i ovennøvnte link, kræver den to antenne kabler. Det blev klaret med en splitter.

Da min søster kun abonnerer på en Boxer kanal, TV2's Hovedkanal valgte jeg en Dreambox DM900, som kun har ET CI slot til ET Boxer modul.

Den findes også i en udgave med TO Ci slots. Så hedder den Dreambox DM 920.

Efter rådgivning herinde, valgte jeg IKKE at købe et CI+ Boxer TV Modul, men kun et CI TV modul. Det kostede 203 kr + porto.

En kanal søgning viste totalt 63 kanaler. Hvoraf kun 14 er fri. For disse 14 kanaler plus TV2's hovedkanel lavede jeg en Favorit liste med programmet 
dreamboxEDIT 7.2.1.0 Her er et link:


Jeg fandt en Tysk video med engelse undertekster på Youtube, hvor udvikleren fortæller hvordan insdtillingerne i programmet virker.

Harddisken med optagleserne sidder i en skuffe på bagsiden og kan trækkes ud og læses på en PC. Men den er formateret i ext4.
Jeg læste flere af filerne ved at bruge et kort SATA til USB3 kabel/adapter, og ved at installere Ext2Fsd programmet. Her er et link:


Fjernbetjeningen har mulighed for både at styre Dreamboksen og TV'et. Jeg har prøvet med både et LG OLED og et Panasonic TV. Der er 3 forskellige måder at vælge TV på. jeg brugte den med at man taster 777 på fjernbetjeningen og den så søger indtil TV'et slukkes.

Jeg har her valgt at beskrive den store løsning. Så kan du selv vælge til og fra. Dine behov er sikkert anderledes en min søsters. Men ellers er hun meget glad for den. Det eneste hun siger er, at hun trykker på flere taste end hun trykkede på på sin gamle MAXIMUM T-641 VA, som kun havde DVB-T og derfor skulle skiftes ud.

Jeg forventer at du sikkert på flere af dine TV, kan klare dig med mindre. Men her har jeg prøvet at beskive, hvad man kan få for dit budget, ved af købe en 2 år gammel boks på ebay.de.

Mange hilsener.



Redigeret af csell - 14-Januar-2020 kl. 00:05
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Det eneste gode der reelt er at sige om boksen er, at den med kun ét kort i kortlæseren kan optage en kanal mens man ser en anden.


Er det 2 kodede kanaler du taler om her? Det lyder nemlig meget, meget usandsynligt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Findes der en boks der kan overtage RTI95erens rolle og hvor vi kan optage og se en anden kanal samtidig? 

Hej.

Jeg vil udmiddelbart pege på en Dreambox DM 920 med to CI slots til to Boxer TV Moduler og to Boxer kort.  Men i dette link fra januar 2018 står beskrevet, hvilke problemer der var i 2018.


Jeg ved ikke hvad status er i dag. Måske andre kender statusen i dag?

Mange hilsener.



Redigeret af csell - 14-Januar-2020 kl. 11:52
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Det eneste gode der reelt er at sige om boksen er, at den med kun ét kort i kortlæseren kan optage en kanal mens man ser en anden.


Er det 2 kodede kanaler du taler om her? Det lyder nemlig meget, meget usandsynligt.

Flemming

Hej Flemming

Ikke desto mindre er det sandt. Boksen er oprindeligt solgt direkte af Boxer og (måske) således godkendt/kapabel i en anden grad end en 3. parts boks?

For at være helt konkret kan vi sagtens optage eksempelvis noget på Kanal 5 samtidig med at vi ser noget på TV3 (altså 2 kodede kanaler). Der er kun ét kort og boksen er uden CA-modul (kortet sidder direkte i boksens indbyggede kortlæser).

Idet du alligevel har gjort mig lidt i tvivl prøver jeg der lige af i aften - tænker, at jeg laver et lille videoklip sådan at metoden dokumenteres.

Vh

Christian 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu