recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Surround til Stereo. Fra projektor til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra Surround til Stereo. Fra projektor til tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra Surround til Stereo. Fra projektor til tv
    Sendt: 21-Januar-2020 kl. 12:05
Ja, det er vel det jeg siger. Jeg må indrømme at soundbar'en forekommer som en noget mere "lean" løsning der opfylder 90% af behovet. Til min soundbar fulgte der trådløse surround/atmos højttalere som gør det hele endnu simplere og "neat". Til film-brug føler jeg helt ærligt ikke at jeg mister noget af betydning.



Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 10:58
Jeg havde tænkt, at beholde sub og evt for- og effektforstærker. Men måske de nye formater hindrer mig i at beholde forforstærker. Ville aldrig nedgradere til en soundbar. Jeg tror alligevel der ville være for stort savn. Det har ikke så meget med æstetiske at gøre. Vi har bare en stue nu, hvor Surround ikke rigtig giver mening. Så jeg skifter mit Procella ud med noget stereo. Men beholder sub. Tænkte på nogle Sonus Faber Venere 1.5. Og så ser Arcams stereo receiver faktisk ret interessant ud. Hvad tænker I om den (Sr250)?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 10:37
Så det, du egentlig siger, er, hvis du ønsker bedre lyd til dit TV, så er en soundbar ok, hvis du også ønsker, den skal spille musik, så er det no go?

Så vil det vel være en bedre løsning at beholde den forstærker og evt. højttalere, man ellers er glad for og evt. udvide med en sub...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 09:10
Hvis jeg stod i din situation så ville jeg kigge på en soundbar. Har selv måttet ofre et fuldt surround setup på husfredens alter og købte i stedet en Samsung HW-Q96R. Til film føler jeg ikke at jeg er fuldstændigt fortabt. Til musik er den håbløs.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:43
Tak skal I have! Men så vidt jeg husker er ARC først fra hdmi 1.4 ikke? Jeg kunne jo også bare genoplive min Harmony remote :) 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:22
Atmos er bagudkompatibelt så du vil ikke miste noget i stereo ved ikke at have Atmos i din processor.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 11:07
Atmos fra Netflix er stadig kun DD+, så her vil jeg ikke mene at du går glip af noget.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:59
Ville skrive dolby atmos :) men ja ok. Det kan den ikke, det er hdmi 1.3. Ville egentlig også gerne have ARC på, så kigger efter en afløser. Tror bare ikke lige der findes en stereo forstærker (gerne blot forforstærker) med ARC og de nye lydformater? Som samtidig lydmæssigt kan følge med min Anthem. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Min forforstærker kan godt tage alle de gamle HD lydformater. Men jeg har ikke fulgt med de sidste 10 år :). Jeg lægger bare mærke til, at der står dolby vision. Det kan min Anthem AVM 50v ikke klare. Men igen ved stereo har det nok ingen betydning.

Men findes der en god Steroe forforstærker (eller bare forstærker). Med ARC og som kan dekode de nye formater? 
Dolby Vision er billede og ikke lyd :) 
Ift. lyden er du dækket ind, men udfordringen bliver nok nærmere billedet. Der er sket en del. (4K, HDR/Dolby vision etc). Det skal du være sikker på, at din Anthem kan håndtere.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:30
Min forforstærker kan godt tage alle de gamle HD lydformater. Men jeg har ikke fulgt med de sidste 10 år :). Jeg lægger bare mærke til, at der står dolby vision. Det kan min Anthem AVM 50v ikke klare. Men igen ved stereo har det nok ingen betydning.

Men findes der en god Steroe forforstærker (eller bare forstærker). Med ARC og som kan dekode de nye formater? 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvfølgelig er det da bedre at downmixe til stereo fra HD-lyd end fra gammeldags lyd.


Nu bliver der nævnt Netflix. Og Netflix har ikke nogen HD formater. Der er det DD+
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 17:10
Selvfølgelig er det da bedre at downmixe til stereo fra HD-lyd end fra gammeldags lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu