recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvb-t2 start marts
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dvb-t2 start marts

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér janse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dvb-t2 start marts
    Sendt: 20-Januar-2020 kl. 07:14
Hej i forbindelse med at de går over til dvb-t2 her til marts, så får vi et problem da vores fjernsyn ikke har den tuner.
hvad vil i anbefale en boks eller web tv jeg har i forvejen en aptv-4k.
vores behov er endelig kun dr, tv 2 + tv 2 news.
hvis veb tv jeg har set der er nogle udbydere som har en app til aptv kan man bladere op og ned i kanalerne ligesom på et fjernsyn?
hvad med opstart skal man ind og åbne appen hver gang man skal se tv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:42
ja, du skal ind i en app, ligesom andre apps på Apple tv. Hvis du vil skifte fra DR til TV2 skal du ud af appen.
Men har du ikke allerede DR TV appen? Den skal du have for at se arkiv eller forud. DR3 og Ultra er også kun i appen.
Venlig hilsen
KB
Til top
janse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér janse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 15:23
Det jeg mener er at feks. Waoo har lavet en app til ap4 hvis man åbner den kan man så bladre i kanalerne.

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 16:37
En bekendt har Telia Tv i hans ATV4. Det fungerer fint - og er så vidt jeg ved også billigere end både Waoo og Boxer, når man kun har behov for alm. Tv2 og News. 

Men man kan ikke klikke op og ned i kanalerne ligesom på almindeligt Tv - man skal skifte mellem de forskellige ikoner/tv-kanaler for at ændre kanal. 

Det kan dog gøres fra den kanal, man ser i forvejen, uden at skulle tilbage til en hovedmenu. Det går ret hurtigt og man vænner sig nemt til at gøre det på den måde.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af janse janse skrev:

  vores behov er endelig kun dr, tv 2 + tv 2 news.

Hej.

Jeg ser 3 muligheder. Tv2 Play, Telia TV eller Boxer.

Der er nogen der reporterer problemer med TV Play når de bruger Apple TV4/K. Her er et link:



Telia TV 4ONE koster 99 kr pr måned.
Og TV2 News koster 39 kr ekstra pr måned.



Og til sidst et link til 'Hvilken DVB-T2 boks' hvor jeg i mine indlæg beskriver mulighederne med både Dreamboks DM900 og DM920:


Jeg ved ikke hvilke ekstra muligheder og hvilken kvalitet i søger?

Hilsen Carsten.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 07:29
Da du ser TV2 går jeg ud fra, at der er boxer abonnement.

Boxer kører tilbud på en zapperboks.

Alternativt vil jeg købe nyt TV.

Med streaming vil du sandsynligvis opleve dårligere kvalitet. Desuden er det ikke specielt brugervenligt.
Til top
janse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 20:53
ja jeg har boxer abonnent, jeg er så små gået i gang med at undersøge muligheder og priser, indtil vider tak for svar.
hvis der er nogle der har en ekstra box tilsluttet hvilken har i så og er den god.

mvh jan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 22:31
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu