recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til gode familiefilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til gode familiefilm

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 18:32
Orv, sikke mange fede forslag - tak!! Skal dog siges, at vi har set en hel del af dem allerede, såsom alle Harry Potter (fantastisk serie, som det også er muligt at "vokse" til), Star Wars, LOTR/Hobbit, Narnia, Jurassic Park, Back to the Future og Pirates-serien. Disse er efter vores mening ganske passende for alderen, selvom nogle af filmene kan have visse scener, som er lidt vel voldsomme. Og så har vi naturligvis set det meste fra Disney/Pixar/Dreamworks. Dem synes han så også begynder at blive lidt for "barnlige", hvorfor vi som nævnt er lidt i "film-limbo".

Jeg vil gerne diskutere følgende forslag videre, hvis I vil:

Batman - kommer an på hvilke film, synes vi. De gamle film (1989-1997) kunne vi godt overveje at se med ham, de er ikke så uhyggelige. Nolan-filmene synes vi derimod ikke er passende for en 11-årig!

Die Hard/Lethall Weapon ... det overrasker mig at se flere forslag på disse. Vi vil jo gerne helst vente lidt med film omhandlende terrorisme og den slags. Af samme årsag har vi heller ikke set de allernyeste 007-film, kun en håndfuld af de gamle, primært med Roger Moore, som vi betegner som action-komedier. Vil i den forbindelse også nævne Johnny English-serien, som vel bedre passer alderen? Eller endda Beverly Hills Cop-serien?

Olsen-Banden er naturligvis et glimrende forslag, men da han er svensk ville det i vores tilfælde blive den svense pendant "Jönsson-ligaen", og dem tror jeg han har set et par stykker af! Zappa osv - ikke interessant i vores situation pga. ovenstående, men generelt ville jeg ikke mene de passede aldersgruppen?

Her er en håndfuld film, som vi enten har overvejet, men er i tvivl om, eller som han selv har efterspurgt - ville I se dem med en 11-årig?? 

- Terminator-filmene (vi synes ikke han er gammel nok, men det gælder primært første film)
- DCEU-filmene (bortset fra Suicide Squad)
- Matrix-filmene
- Avatar (primært pga. scene med træet, som er meget voldsom og følesesladet)
- X-Men (her tænker vi på de tre første)
- Divergent/Hunger Games-serien (vi vil hellere at han læser bøgerne om nogle år!)
- Inception (vil han overhovedet fatte noget??)
- Fast & Furious-serien (jeg har kun set et par stykker, hvor voldelige er de?) 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 18:48
Indiana Jones.
Expendables (nok mest far/søn falde-på-halen actionkomedie)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 19:48
X-men synes jeg er gode til børn. I starten er det jo børn, der er hovedpersoner.

Crocodile Dundee måske. Hvis man forstår humoren. 
Venlig hilsen
KB
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 21:08
Altså dødbringende våben og die hard så jeg før jeg var 11. Jeg så døden på louvre og IT før jeg var 10. Jeg mener der er masse hysteri omkring dette emne. Det er bedst at børnene selv siger fr og man så snakker om filmene i stedet, jeg prøver selv at opdrage min hustru med det. Men mine børn elsker det lidt mere spændende end bare alm. Familie film
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 21:12
Nu nævner du selv den scene i avatar. Det tager han ikke skade af. tværtimod. Så lærer han at sex kan være smuk, og ikke kun hård.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2020 kl. 22:18
Skammerens datter 1 +2, selvom det nok mest er til piger. Måske er han lidt for gammel til dem

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 09:58
De fortabtes sjæles ø., The legent
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 13:03
Sjovt du nævner terrorisme ifm Die Hard og Lethal Weapon. Da jeg så dem for mange mange år siden, tænkte jeg forbrydere. Men i nutidens kontekst kan jeg godt se sammenfaldet. Det er lidt synd, når man faktisk hygger sig med at se de film som er fyldt med humor, hvor man ikke er i tvivl om hvem der er bad guys.

Fast & Furious serien er drengerøvs komik og aldrig onskabsfuld. Så den må være velegnet.
Avatar helt klart ja.
Inception helt klart nej.
De andre har jeg ikke set.


Redigeret af Munch - 22-Januar-2020 kl. 13:04
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 13:04
Vores var vilde med Percy Jackson-filmene i den alder. De er piger, men tror også de virker på en dreng.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Vores knægt fylder snart 11, og vi føler vi er kommet lidt ind i en form for "film-limbo", hvor enten han synes han er for gammel, eller vi synes han er for ung. Vi har allerede været igennem alle MCU-filmene og har faktisk fortrudt det lidt, for nu kan det næsten ikke blive for heftigt for ham, før han synes det er for kedeligt. 

Derfor kunne vi godt tænke os lidt tips til familiefilm, som passer til hans alder, men som ikke er alt for kedelige! Vi så fornylig Ready Player One, som han var helt vild med, desuden har vi set Jumanji-filmene (både den nye og gamle), E.T., nogle af de ældre 007-film og den slags. Hvilke andre film ville I se med jeres 11-årige?

Samtidigt kunne det da også være interessant med en lille diskussion om dagens aldersgrænser (eller retningslinier), og om folk følger dem.

(TILFØJELSE: det er nok værd at nævne, at han er svensk, så danske film er ikke så interessant)
Hvad med Young Indiana Jones-serien!
Hvis den ellers er til at få fat i?
Der er tre bokse (med 17 skiver ialt) i min DVD-udgave.
Masser af spænding, lærdom og stof til en god snak.

MM
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu nævner du selv den scene i avatar. Det tager han ikke skade af. tværtimod. Så lærer han at sex kan være smuk, og ikke kun hård.

Jeg tror du tænker på en *ahem* anden træ-scene end jeg Embarrassed Sex og kærlighedsscener gider han slet ikke at se, han gemmer bare ansigtet med et *BWAADR* (som de fleste andre drenge i hans alder!)  

Den scene jeg tænker på er scenen, hvor (SPOILER ALERT! MAN VED JO ALDRIG! sjælenes træ bliver jævnet med jorden)

Den scene er temmelig ond og voldsom i sig selv, og efterlader sig et ligeledes ganske voldsomt følelsesmæssigt aftryk. Det tror jeg at visse selv ældre børn kan have svært at kapere*, og derfor har vi indtil nu været tilbageholdende. Det logiske ville være at vente, til de nye kommer og så se den med ham inden, men den næste sequel er stadig to år borte ...  

(* vi så Titanic med vores knægt sidste år, og han levede sig meget ind i filmen, især da skurken blev rigtig ond, og brød fuldstændig sammen i gråd da skibet sank, så vi måtte stoppe filmen).
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2020 kl. 16:02
Ternet Ninja og Terkel i Knibe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu