recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround til forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround til forældre

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround til forældre
    Sendt: 24-Januar-2020 kl. 07:46
Hejsa mine forældre har et surround Sound system - men det virker for besværligt for dem.  Det er en pioneer vsx 921 - plus 5.1 system audio system.  Der er en milliard indstillinger og de kan næsten ikke finde hoved og hale i det.   Vil det være en ide at anskaffe sig en soundbar istedet for.  Har en sony ht st5500 i tankerne - de ser tv via Viasat og så har de også et apple tv som de bruger meget - er det forholdsvist problemfrit og senior venligt ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 07:49
Hvorfor er det for besværligt for dem? Indstillinger skal der jo kun pilles ved ved første tilslutning og evt ved nyt udstyr. Det burde jo ikke være noget de er mærket af ved daglig brug.

En soundbar er ikke nemmere end en receiver. 
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 07:52
ok - tak for info.  Det startede bare skidt uden målemikrofon og subben der ikke spillede osv - jeg tager derned i aften og har en målemikrofon med - så håber jeg at det løser sig..... tænkte bare det burde være plug and play med sådan en.  Det er det ikke helt med sådan et surround system når man ikle er 110 procent inde i det. 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 09:02
En soundbar giver ikke surround.

En autokalibreret surroundopsætning giver mere surround end en soundbar.

En dårlig alibreret sorround giver ringere lyd end en god soundbar.
En dårlig soundbar giver ringere lyd, end et okay kalibreret surround


Hvorfor brugte i ikke mikrofonen første gang?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 10:37
Hehe.. Ja, så tyder det meget på fejlopsætning ved første tilslutning.
Men altså. Tilslut den med HDMI til TV'et. Sæt målemikrofonen til og start autoopsætning. Følg så guiden på skærmen. Så svært kan det da vist heller ikke være.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 12:39
Jeg ved ikke, hvorfor du ikke kunne bruge den hjælp, som du fik på forummet d. 10 Januar, men hvis ikke hverken du eller dine forældre har mod på at sætte sig lidt ind i opsætning af surround - så ville jeg også foreslå en soundbar, ja! De fåes jo sågar med "Atmos" .... Ermm
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 12:49
fordi jeg ikke havde målemikrofonen - håber det bare spiller i aften :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 12:56
Tjah, det virker jo immervæk som det smarteste at forsøge at få det til at spille først, inden du begynder at kigge på alternativer! Wink

(EDIT: i lyset af den igangværende tråd om tonen på forummet tilføjede jeg lige en smiley!)


Redigeret af jacobe - 24-Januar-2020 kl. 12:57
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 13:48
sådan - er glad for smileyen :)

Ja jeg prøver alt i aften :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 14:47
Held og lykke, men giv nu ikke op, hvis det ikke lyder som du/i forventer. Som jeg skrev i forrige tråd er det ikke bare sådan lige at få en subwoofer til at spille, som man forventer. Hvis du ikke synes det lyder som det burde, så tag nogle billeder af stuen og højttaler-placering, og lad os kigge på det, inden i fiser direkte i Elgiganten!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 17:51
skal hdmi kablet i hdmi out - på receiveren.   Shit jeg er rusten
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

skal hdmi kablet i hdmi out - på receiveren.   Shit jeg er rusten
Hvis du vil komme den anden ende i HDMI ind med ARC på tv’et, så ja
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu