recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bånddrev arkivering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bånddrev arkivering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 12:20
Køb to 4TB diske (Seagate, naturligvis Wink)
Disk1 monteres internt i maskinen, og bruges som arbejdsdisk.
Disk2 monteres i eksternt kabinet, og bruges til (dagligt/ugentligt) backup. Og tilsluttes kun ved brug.
Når din arbejdsdisk er 80-90% fuld, køber du to nye diske og starter forfra.
På den måde ender du med to ens diske til arkivering. Den ene kan du beholde lokalt til hurtig adgang. Den anden kan du gemme et sikkert sted...som ikke brænder på samme tid som din arbejdsplads Big smile
Sådan gør jeg. Det er rimelig simpelt, og ikke specielt omstændigt. Synes jeg...
Til top
Vinther77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 11:49
Alt er relativt, når jeg bruger ordet billig, så er det for at imødekommer gode foreslag om løsninger i den dyre ende, som i dette tilfælde kan være langt over 50.000kr. billige løsninger starter vel fra 10-15.000kr. og op efter:)
Jeg kan ikke helt overskue om disk opbevaring er billigere i længden, så jeg er spændt på alle kommentarende i tråden.
Men tak for input.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Vinther77 Vinther77 skrev:

Systemet skal helst være så billig og pålidelig som muligt, og det betyder ikke noget at det er hurtigt eller nemt. 
Jeg tænker at jeg manuelt, og cirka en gang om måneden, vil overfører til bånd.   
Hvad tænker I?
 

Jeg tænker, at når man sætter begreberne "billig" og "pålidlig" sammen, så har man et forhold man skal have afgjort med sig selv først, da det er en udfordring der sjældent lader sig gøre Wink

har desværre ingen erfaringer med det projekt du er på vej til. Det lyder meget tungt at skulle overføre så mange TB til bånd. Undre mig måske over, hvorfor du ikke i stedet kan gemme det på digitale lagringsmedier ala HDDére. Og så måske engang om året laver en backup kopi af disse. Det må være langt den billigste løsning, men måske ikke lige så pålidlig som bånd. 
Til top
Vinther77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 09:48
Jeg driver et mindre video produktionsselskab, og jeg overvejer at arkiverer mit videoarkiv til bånd.
Da det umiddelbart er en dyr løsning at komme igang med, og der er mange modeller/formater i spil, vil jeg gerne høre jeres erfaringer med dette?
Jeg tænker at jeg har cirka 10-15TB som skal gemmes om pr år. 
Systemet skal helst være så billig og pålidelig som muligt, og det betyder ikke noget at det er hurtigt eller nemt. 
Jeg tænker at jeg manuelt, og cirka en gang om måneden, vil overfører til bånd.   
Hvad tænker I?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu