recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro 16" - Hvad kan man forvente?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook Pro 16" - Hvad kan man forvente?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 22:30
Hej

Jeg er helt ny her. Jeg er blevet anbefalet at oprette en bruger her, for at få lidt info omkring den nye 16" MacBook Pro.

Jeg ser mange anmeldelser, hvor de siger, at den helt basis MacBook Pro 16" med den lille i7 CPU, de 512 GB SSD, 16GB RAM og det lille AMD GFX kort med 4GB RAM sagtens kan klare det meste arbejde en ganske alm. forbruger smider efter den. Og her snakker de også om, at den performer rigtig fint ved billede- og videoredigering, da den stadig er kraftigere end sidste års 15" High End model.

Så hvis jeg bare skal redigere billeder fra mit Sony A6400 som skyder i RAW og min drone (Mavic 2 Pro) og iPhone Xs Max som også skyder i RAW og 4K film, kan den lille helt standard basismodel ikke stadig klare jobbet for mig?

Jeg bruger programmer som Lightroom, Photoshop, DaVinci Resolve 16 (free version) og Final Cut Pro X.

Faktisk har jeg set, at nogle af de test de kører, der følger den helt lille basismodel stadig med en 16" MacBook Pro der har 32GB RAM og 8GB GFX godt hen ad vejen helt op til RED RAW, 8K osv. Så den lille basismodel kan jo godt arbejde?

Men vil det være fuldstændig ulogisk ikke at gå efter en i9 model med opgraderet GFX kort fx og med 1TB SSD? Den lille model koster 19.600 kr. og den større opgraderet model kan man ikke finde andre steder en Apple.dk og så koster den lidt mere. Fx en i9, 16GB RAM, 8GB GFX, 1TB koster 23.790 kr. igennem education shop, da jeg læser på Uni, så kan jeg købe med rabat. Eller det kan alle jo. Men det er alligevel knap 4.200 kr. mere jeg skal rykke ud af min opsparing. Og hvis performance er minimal, what's the point? Det eneste jeg kan se, som er lidt træls er den lille model kun har 512 GB SSD, men så må man jo leve med en ekstern Samsung T5 eller lign.

Hvad tænker I?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu