recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker TV købt i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virker TV købt i Tyskland

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virker TV købt i Tyskland
    Sendt: 02-Februar-2020 kl. 11:20
Jeg har købt, men endnu ikke fået udleveret  et tv i Tyskland, da jeg bror nær grænsen, og har tænkt et Samsung Frame. Har spurgt Samsung om der er problemer med at købe i tyskland ud over at jeg kan få det til halv pris.  Samsung skriver til mig : I princippet ja, de har samme funktioner. Men hvis du køber et tysk produceret TV til et nordisk land, vil nogen af disse funktioner ikke være tilgængelige, da de er lavet til specifikke områder. Kanalsøgning vil også blive et problem, da et tysk TV ikke er indstillet til at kunne søge vores Kanaler. En reparation kan muligvis også skabe problemer, da det er forskellige reservedele selvom det er samme TV, så muligvis teknikeren skal bestille reserve dele fra udlandet.

Jeg er mindre bekymret omkring reparation, men hvad tænker I om det andet, især kanalsøgning. Hvad gør folk da når de har TV i deres Campingvogn. Det burde jo ikke været et problem at sætte TV et til at søge. jeg ved heller ikke helt hvilke funktioner der ikke ville virke i DK, som virker i Tyskland og omvendt. det er Samsung Danmark jeg har spurgt og de kan jo have en interesse I at man køber i DK. I Dk koster det 10.900 i Tyskland skal jeg på et tilbud give 6.700, så det er jo lidt af en forskel.   
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 11:48
Jeg ville overhovedet ikke have betænkeligheder ved at købe TV i Tyskland. Jeg har ganske vist ikke købt et dernede siden de analoge dage, men jeg har købt adskillige bokse af forskellige fabrikater dernede, DVB-C og DVB-T. Hvis der skulle være problemer med kanalsøgning ville det også vise sig på en boks. Du har jo mulighed for at indstille land og sprog, både på et TV og en boks. Jeg er ret sikker på at TV i dag bliver lavet så de vil fungere overalt i vesteuropa.
Inden du handler skal du dog selvfølgelig sikre dig at den pågældende model indeholder de funktioner du lægger vægt på, herunder f.eks. tilslutningsmuligheder, UHD, H.265 etc. etc.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 11:54
Tak Flemming. Jeg synes også det ville være ret mærkeligt, hvis ikke. Det har netop mulighed for alt det jeg søger og selvfølgelig også dansk menu.  kort er data og pris her, mod 10.999 i Elgiganten . Det er da noget der batter.
Abholung ab Freitag, 07.02.2020 SAMSUNG QE49LS03R The Frame LED TV (Flat, 49 Zoll, 123 cm, UHD 4K, SMART TV)

Anschlüsse 4x HDMI, 2x USB, 1x LAN, 1x digitaler Audioausgang (optisch), 2x Antenneneingang, 1x CI+ , Produkttyp LED TV , Bildschirmdiagonale (cm) 123 cm , Bildschirmdiagonale (Zoll) 49 Zoll , SMART TV Ja , Empfangsarten DVB-T2 HD, DVB-C, DVB-S, DVB-S2 , Bildqualität UHD 4K , Bildschirmform Flat 
949,99 EUR 949,99 EUR 
WSV TV-Rabatt - 90,00 EUR 
Versandkosten 0,00 EUR
Enthaltene MwSt. 137,31 EUR
Rechnungssumme 859,99 EUR
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 13:53
Du kunne have fået 55" udgaven til 9.000 kr. i Elgiganten (i den gratis kundeklub). 

Det har et 10 bit panel med 64 gange så mange farvetoner som 49" (8bit) - måske relevant, hvis man skal vise kunst så tæt på originalen som muligt. 

Det er et 100 Hz panel mod 50 Hz i 49" - ved ikke om det har nogen praktisk betydning. 

Desuden har det bedre lyd (subwoofer). 

Derudover er de vist ens. 


Redigeret af longjohn2 - 02-Februar-2020 kl. 13:55
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 17:22
ja jeg ville dels gerne have haft et 55 men har max plads til 49 og lyspaneler passer ikke rigtig sammen med et designet så kommer det jo netop til at ligne et tv men tusind tak for dit indput . Kunne jeg bruge et 55 havde jeg taget det 
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 17:24
lydpanel subwoofer og ikke lyspanel 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2020 kl. 18:43
Forståeligt med pladsen - men lydpanel (sub) kan man altså ikke se. Udseendet er helt identisk med 49", blot 7,3 cm højere og i 13,7 cm bredere.
 
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 09:05
Jo, men der var et 43 før og der kan lige akkurat klemmes et 49 ind. Er det længere, så vil der rage 13 cm ud over et stort vindue.  Jeg tror godt, jeg kan sætte en subwoofer til, det har jeg også på det gamle sammen med en soundbar og det er den sidste jeg skal have fundet en anden løsning til i forhold til placering.  
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 12:30
Lige en opdatering. Jeg har nu taget mit Samsung i brug. Jeg skrev til samsung Dk og fik to svar. Det ene, at man ikke ville anbefale at købe TV i Tyskland, da der ville blive problemer med kanalsøgning plus app, plus reservedele. Jeg spurgte mere ind, og fik nu et svar fra en anden at TV fra Tyskland principielt godt kan bruges i DK, men man vil ikke garantere at det fungerer. Så skrev jeg til Samsung i Tyskland. Også her fik jeg to svar. Det første, at der ingen  problemer skulle være, bort set fra, at der ikke var installeret landsspecifikke apps. Jeg spurgte lidt ind til disse apps og fik så af en ny det samme svar som i DK, at der kunne være problemer med apps, der ikke var tilgængelige i DK. jeg tog chancen, der var som det fremgår af tråden mange penge at spare. Tv søgningen gik uden problemer. Alle de apps jeg ønsker er der også uden problemer. Jeg skulle vælge, hvor jeg så TV og havde kun valg mellem Tyskland, Østrig og Schweitz  og valgte Tyskland. Ingen problem. Jeg har adgang til appelTV, You Tube, Viasat, Nexfliks, browser og mange mere og skal ikke bruge mere. De tyske landsspecifikke apps er få og ligegyldige. Det er f.eks, en Audi medie apps med Audiebiler. Kort sagte der er alt. Højtalerne er super, og jeg kan koble bluetootsh højtalere til. Jeg kan styret min valgt med min stemme ( på engelsk) og et hav af andre muligheder. Er super godt tilfreds. Også flot stilbilledemuligheder, når TV er i pause. Ialt er der mange, mange flere muligheder, end jeg tror jeg nogensinde får brug for. Tak for input blandt jer. I er de eneste blandt mange, der har vovet at give positive svar og de holdt hele vejen.  
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 18:28
for 10 år siden kunne man gå ind i service menu på Samsung og angive hvilket land det blev solgt i. 

Så her kan man ændre mellem DK og D.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 19:34

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

for 10 år siden kunne man gå ind i service menu på Samsung og angive hvilket land det blev solgt i. 

Så her kan man ændre mellem eeDK og D. 


Det kan man vel stadig vil jeg tro..Hvordan man kommer ind kan Googles.

Flemming 


Redigeret af fltk - 15-Februar-2020 kl. 19:35
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mark0112 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2020
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2020 kl. 21:11
super læsestof. Hvad med sproget på menuerne? Er du tvunget til tysk engelsk eller kan du vælge dansk?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu