recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker TV købt i Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virker TV købt i Tyskland

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 08:56
ingen problem jeg kan vælge alle sprog og det har fungeret nøjagtig som var det købt herhjemme . 
Til top
Mark0112 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2020
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 10:19
Tak for hurtigt svar.
Så reelt set, bortet fra logistik/afhentning levering er der ingen udfordringer ved at købe en Made for Germany model ?!
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 11:11
jeg kan sige det på den måde at jeg med mit Samsung overhovedet ikke have noget problem . Da jeg ved opsætning skulle vælge land fik jeg sved på panden . Tror kun jeg kunne vælge de tysktalende lande Tyskland Østrig og switserland og valgte så tysk . Videre kunne jeg så vælge dansk som sprog. Fra tysk Samsung support fik jeg st vide at de eneste problemer jeg kunne støde på var at der var enkelte apps der var tyske . Det var en app om tyske biler der var der og ikke er der i den danske udgave men man kan både tilføje og slette app. Der er dog rigeligt med apps , film osv jeg ikke bruger. 
Til top
Mark0112 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2020
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark0112 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 11:27
tak. Jeg er skudt i samsung q80t og som tidligere skrevet af andre er der godt nok meget at spare...
Tak for hjælpen

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 11:31
Interessant.
Og app'en DRtv og Netflix giver ingen problemer?
Og undertekster og guide er med æ,ø,å?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 11:41
ja til det hele også tekst-tv undertekster og alt er dansk og dansk tastatur 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 11:59
Tak for svaret. 
For de efterhånden ret få, der stadig  bruger antenner, var der tidligere forskel fra Danmark til Tyskland på TVappaternes TVtuner  fx T/T2HD. 
Jeg ved ikke, hvorvidt der stadig er forskel. Tyskernes var tidligere versioner bagud i forhold til Danmark og derved også bagud i forhold til hvad der var indbygget.i apparaterne.
Og hvis man har kabelTV spiller det ingen rolle, bortset fra måske ved et senere salg

Konklusionen må dermed være, at man også kan købe TV i andre europæiske lande. Måske også udenfor Europa?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 12:08
jo men jeg har boxer med antenne 😷
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Lasse29 Lasse29 skrev:

jo men jeg har boxer med antenne 😷

Intet problem. Her er Tyskland faktisk foran os, idet de allerede bruger HEVC på antennetv. Selvfølgelig håndterer det også AVC som stadig bruges i DK.


Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lasse29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2020
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 21:47
Flemming det var et svar til den forrige jeg har købt for et pr siden og ville blot sige st det ikke var et problem med antenne 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 22:08
Tak for jeres svar til mig. 

Er vi nu der, hvor vi kan købe et nyt TV overalt i verden, og det fungerer også her i Danmark?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for jeres svar til mig. 

Er vi nu der, hvor vi kan købe et nyt TV overalt i verden, og det fungerer også her i Danmark?


Det tror jeg ikke du skal forvente at nogen her på forummet kan svare på. Europa, Asien og USA f.eks. kører jo ikke med helt samme standarder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu