recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stationær PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stationær PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stationær PC
    Sendt: 03-Februar-2020 kl. 19:27
Jeg er på udkig efter en ny stationær PC. Har stor 32" skærm og vil bare have en PC der kan levere og ikke fylder alverden.
Jeg har alt i Apple men er ikke gået all in på Mac, da der tidligere var alt for mange programmer og hjemmesider der kun virkede med windows.
Men er det stadig sådan? Er lidt forelsket i den nye Mac Mini, men hvad er pros/cons ift. til eks. en af de små Asus Pc'er? Jeg vil ikke have et kæmpe skrummel på mit skrivebord da jeg kun bruger PC/Mac til at surfe og høre musik på. Men især musik kunne jeg godt tænke mig at opgradere til bedre lyd end den via jack stick.
Så byd ind med gode råd og erfaringer.
mvh. Jesper


Redigeret af Trisse - 03-Februar-2020 kl. 19:29
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 21:16
Nu er en mac mini jo ikke længere ny. Den nuværende model er over et år gammel.
JEg ved så heller ikke helt hvornår du sidst har været i tanker. hjemmesider der ikke virker på mac har jeg ikke hørt om i temmelig mange år. - Der var engang hvor microsoft havde deres silverlight teknologi (lidt a la flash) og activeX, men de teknologier er for længe siden gået i graven, så de eneste steder man finder den type vil være på antikverede sider. Senest har microsoft udfaset deres egen browser engine og bruger nu chromium (altså samme motor som er i chrome).
Så lige umiddelbart skulle der altså ikke være nogen som helst grund til "ikke" at købe en mini. Især når du nu er all-apple ellers.

PS - personligt synes jeg den er waay out of proportion hvad angår pris. Her har apple altså fuldkommen og aldeles ødelagt et hamrende godt produkt. Men det kan være det er fordi de har fundet ud af at en masse af de mini'er bliver brugt som små servere rundt omkring i alverdens virksomheder, og mener de kan tillade sig at tage ekstra fra virksomhederne, mens det så går ud over private brugere. 


Redigeret af claus_jac - 03-Februar-2020 kl. 21:21
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 00:04
mht musik delen, så kan du bare købe en USB DAC til. Det skal ikke være det som er afgørende for dit valg. 

Hvis du alligevel ikke skal meget andet end at surfe og lytte til musik, ville jeg købe en lille pc. De koster halvt så meget som en Mac, og du vil ikke mærke nogen forskel. 

Brug evt besparelsen på fede aktive højtalere ( F.eks. Dynaudio XEO) :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 16:34
Der er ikke noget problem i at vælge en mac, men de fleste brugere befinder sig lige godt på både Windows og MacOS-X.

Jeg ville gå efter den nye Intel NUC med 10. generation processor.

Så mangler der bare noget ram, en SSD og Windows.

Lydkort kan du købe til at køre igennem USB, så får du ikke bedre lyd.



Redigeret af Cyberguyen - 04-Februar-2020 kl. 16:36
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu