recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på Klovn i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster på Klovn i biografen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster på Klovn i biografen?
    Sendt: 08-Februar-2020 kl. 17:13
Det kan jeg ikke huske at have set før på en dansk film
Især ikke en komedie, hvor man af refleks læser underteksten før de siger noget sjovt
Så er det ikke sjovt
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2020 kl. 17:52
Det er nok fordi dialogen er meget utydelig for mange. Et udbredt problem med dagens lydteknikere 😀
/ Jørgen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2020 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det kan jeg ikke huske at have set før på en dansk film
Jeg lurede lidt for nylig hvor jeg så den danske film Kollision med undertekster (for hørehæmmede?).
Det var så tidligt på dagen (kl 11:45 - en lørdag) på en af de sidste forestillinger inden den røg af plakaten - hvor hovedpart af gæsterne var seniorer, som mig selv. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2020 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Det er nok fordi dialogen er meget utydelig for mange. Et udbredt problem med dagens lydteknikere 😀

Det mener jeg så ikke er rigtigt...

Tværtimod er der langt færre hjem i dag med tv der kan gengive god lyd.
Hvordan skal det også være muligt fra et tv i 1 cm tykkelse, der hænger flat på væggen.

Jeg har aldrig haft problemer med mit anlæg på alle de serier, hvor folk skriver ind omkring at lyden er dårlig og man ikke kan høre hvad der bliver sagt.

Til gengæld har YouSee og TV2 valgt at smadre deres lydspor. AC3 lyden derfra er re-mappet i kanalerne, så stemmerne ikke kun kommer fra center-kanalen. Det er for at få Hr og Fru Danmarks lorte tv til at lyde bedre.
Til gengæld sidder alle os med god lyd tilbage og må afspille surround i ProLogic II, fordi AC3 er ødelagt. Ouch


Redigeret af Cyberguyen - 09-Februar-2020 kl. 23:30
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2020 kl. 15:47
Der var ikke undertekster da jeg var inde og se den...
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 18:46
Hej

Ja der er undertekster på alle danske spillefilm i nordisk film biografer.

Jeg syntes også at undertekster på danske film ødelækker oplevelsen og jeg kan godt høre hvad de siger i filmen.

Hilsen Ole N 84
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu