recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til nybegynder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Input til nybegynder.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 10:09
My 2 cents

Surroundreciever med 5.1 eller 7.1 vil lyde rigtigt godt. ( fronterne ville jeg vælge et par gulvhøjtalere)
Dali, Klipsch, audio Pro eller B&W kunne være nogle gode mærker og kan også finde i konevenlige finnish hvis det er en prioritet.
Fastramme lærred i størrelsen 110-120"
Projekter med 4k
apple tv 4k
lidt mørk farve på væggene og måske mørkegråt eller sort tag 
lidt ambilightbelysning ( fx noget Phillips Hue)
Jeg vil mene du kan få en rigtig flot og god hjemmebiograf for en 20-25000 kroner. ( alt er relativt, jeg lavede en fin Stuebio til en kammerat hvor vi kom af med 13.500 for hardware. Det var Epson projektor incl Vogel loftbeslag, 120" Elite Screen lærred, en apple tv, Onkyo Sr reciecer, Focal 5,1 højtalere). Det er en 4-5 år siden, så intet af det var 4K dengang.  
Og så et godt råd som jeg selv har fulgt i snart 7 år. Købt alt dit grej herinde i recorderes køb/salg forum. Du sparer en masse penge, udstyreret er altid i kanon fin stand og folk er mega flinke, hjælpsomme og deler gerne ud af sin viden. 
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 15:24
Tak for alle de brugbare svar. Konklusionen er nok, at den bliver knap så konevenlig - til gengæld forhåbentlig super fed. :) Mine tanker efter forslag herinde, besøg i HIFI-klubben mv. går nu på:
  • 5.1 setup
  • Væggene males grå / mørke
  • Fastmonteret lærred (formentlig 110")
  • Dali Oberon højttalere (2 x ONWALL, 2 x ALTECOC1, 1 x Vokal og 1 x 12F sub)
  • Loftmonteret 4K projektor
  • Receiver a la Denon AVR-X2600H 
  • Apple TV 4K
  • Blu-Ray afspiller
Der er nok en 10-12 måneder til vi flytter ind - så jeg kan lige så godt prøve på at "samle lidt sammen" inden, medmindre teknologien ændrer sig så hurtigt?

Bl.a. er jeg faldet over ovennævnte SUB samt en Zensor Vokal - kan Zensor bruges med Oberon, eller skal jeg holde mig til samme serie?

På forhånd tak (igen)

God aften.

/Chris
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu