recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rødt skær i nederste hjørne Z4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rødt skær i nederste hjørne Z4000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: rødt skær i nederste hjørne Z4000
    Sendt: 09-Februar-2020 kl. 18:36
Hej min Sanyo Z4000 er begyndt at få et rødt skær i nederste højre hjørne. Det er kun synligt når der i filmen er lyse scener som asfalt eller hvid baggrund. Lampe har kørt under 700 timer.

Nogen ide til hvad det kan være? lampe har jo ikke kørt så meget
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2020 kl. 19:49
Formodentlig LCD-panelet, og ikke pæren. Måske er det blot støv, prøv at leg med zoom og fokus, så kan du måske tydeligt se om det er støv. Er du rigtig heldig sidder det på linsen.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2020 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

Hej min Sanyo Z4000 er begyndt at få et rødt skær i nederste højre hjørne. Det er kun synligt når der i filmen er lyse scener som asfalt eller hvid baggrund. Lampe har kørt under 700 timer.

Nogen ide til hvad det kan være? lampe har jo ikke kørt så meget

Prøv at tage lampehuset ud og kig på glasset foran pæren og glasset nede i projektoren som lampen lyser ind på.


Redigeret af Lars N - 10-Februar-2020 kl. 10:43
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 08:37
Det hjalp desværre ikke at ændre på zoom og fokus. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter i lampehuset, men syntes ikke at jeg kan se noget
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 08:44
Har haft flere Sanyo Projektorer.   og alle fik ødelagt LCD panelerne af varme.

Og det gav den fejl du beskriver.   Men du skal nok kikke grundigt på panelerne.
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 08:47
Den har det godt nok med at lugte lidt brændt. 
"men du skal nok kikke grundigt på panelerne." er der noget man selv kan gøre for at lave det, eller er det paneler der skal skiftes OG er det noget man selv kan gøre for billige penge?
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af moler moler skrev:

Det hjalp desværre ikke at ændre på zoom og fokus. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter i lampehuset, men syntes ikke at jeg kan se noget

Jeg kender ikke Sanyo projektorer, men på mange andre mærker kan det skyldes at glasset foran pæren er beskidt eller misfarvet. Det gælder både det glas som er foran pæren på lampehuset, og det glas som pæren lyser ind på nede i projektoren. Men hvis de er fine, er det nok displayene som andre nævner..

Ellers se den her video:

Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 10:09
Tak. Jeg vil prøve at se om jeg har mod på at gøre som i videoen Ermm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu