recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift af strømstik på B&O anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift af strømstik på B&O anlæg

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:04
her hjemme er alt gemt så langt ind væggen eller bag reoler og lign at den ikke kan komme til at gnave i noget andet end reolen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:04
Kaniner kan uden problemer gnave ledninger over selvom der er strøm tilsluttet. LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:00
Var anlægget slet ikke tilsluttet strøm, eller var kaninen så dygtig at den kun gnavede i nul-ledningen? ;-)
Hvis det var mig, ville jeg tilbyde at komme forbi med en loddekolbe og noget sort krympeflex. Så er der ingen der bemærker den samling.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Carsten27 Carsten27 skrev:

Min datter og søn havde den ude og løbe og så havde de lige gang i noget andet da kaninen hjemme hos os altid er fri og ikke spiser lakridssnørrer med kobber fyld her hjemme men de må have brugt et eller andet i gummi isoleringen dengang som smager godt for en lille kanin.

Vi har haft fri kaniner i mange år og man kan ikke regne med at de ikke pludselig gnaver i et kabel.
Så jeg ville ihvertfald altid tage mine forholdsregler. Det er uhyre sjældent at de selv kommer galt afsted, men det kan i værste fald starte en ildebrand.

Hvis man bruger de store kabelslanger fra Ikea, så har det ikke den store interesse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:55
Det må du slet ikke sige for sjov da hun har Wegner . mogensen og arne møblerDead
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:52
Min datter og søn havde den ude og løbe og så havde de lige gang i noget andet da kaninen hjemme hos os altid er fri og ikke spiser lakridssnørrer med kobber fyld her hjemme men de må have brugt et eller andet i gummi isoleringen dengang som smager godt for en lille kanin.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:51
Vi har også kanin og ALT er sikret og fjernet. Har kun oplevet at vores har tygget i et enkelt kabel, som jeg troede han ikke kunne komme til.

Det er vidst nok rimeligt besværligt at komme ind og skifte kablet på sådan et anlæg, men det er da helt uacceptabelt at hun ikke har holdt øje med en gæstekanin, som er ude i et ikke kaninsikret hjem.
Hun kunne risikere at der startede en brand efterfølgende eller at hun stod med en død kanin.

Skulle du også erstatte hendes Børge Mogens stol fordi den lige fik lyst til at smage på benene? Angry

Kaniner er gnavere og hvis noget hænger ned i "tunnelen", så er det nok en rod som skal gnaves over.
Desværre er det nok i stedet et strømkabel til et gammelt B&O anlæg.


Redigeret af Cyberguyen - 13-Februar-2020 kl. 21:53
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:29
Hvem placerede buret ved lakridserne? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:05
Ja ser du jeg tror at kaninen mente at de der lakridssnørrer der hænger ned langs siden på en reol i en stor fuglerede var noget der skulle fjernes når det alligevel ikke bliver brugt
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Carsten27 Carsten27 skrev:

Mine børn og vores kanin blev passet her i weekenden og kaninen har bidt i et par ledninger til et tusse gammelt beo system 7000.
Var det dig selv der placerede B&O anlægget i kanin buret? Smile
Eller ejeren af anlægget? 

Mvh. JørgenT
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 20:28
Er der ikke nogen herinde som ved om det er en skrue terminal eller om kablet skal loddes på...? Det er jo for Helgoland kun to ledninger som skal tilsluttes da der ikke er jord på så "fint" udstyr
Jeg har prøvet at kigge google igennem men jeg finder ingen billeder af lige den del jeg søger men tusinder af andre billeder og tips og tricks til varme problemer og andre modifikationer til hi-fi guruen som ikke vil gå ned på gammelt udstyr med nye funktioner.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 20:05
Klaus du tænker som jeg selv gør men et fladstik som er efter monteret giver jo ikke det samme look....... for man rykker jo et anlæg der ikke bruges ud fra væggen for at kigge på de superflotte ledninger på bagsiden og man har jo intet anlæg uden flotte sorte ledninger .....ironi kan forekomme ,og hende som ejer det har ingen intentioner om at skulle sælge det er der bare for at man kan sige jeg har os et anlæg B&O. 
Og det værste er at cd delen ikke altid fungerer som den burde, så det virker lidt som om at hun prøver at tørre en fejlsøgning af cd'en  plus de 3 ledninger af på mig.  

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu