recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift af strømstik på B&O anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift af strømstik på B&O anlæg

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 19:28
Hvis lortet ikke har været tændt i 8 år, kan de da bare klippe ledningerne af deres “statussymbol”. Ja undskyld mig.

Klip ledningerne af hvor kablerne er spist over og monter en almindelig stikprop.
Du kan køre det selv og det koster 27 kroner i reservedele.

Du kan eventuelt tilbyde dem at tage en forlængerledning med trestikdåse med......


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 19:06
nej ved godt at en timeløn koster men det tager vel ikke 3timer at skrue/lodde en ledning på 6 connectore. De er jo ikke kommunalt ansatte
Tænkte bare at der nok var en herinde som havde været ude i at skulle skifte et gammelt defekt stik.
 jeg kan fikse næsten alt med "GAFFA og tyggegummi Og en gammel grydeske" macgyver lever videre det er jo fra dengang hvor tingene kunne laves med flad og stjerne skruetrækker en spidstang og en loddekolbe.

Så det tekniske er jeg ikke bange for.
Og anlægget har ikke været tændt de sidste 8år men blot samlet støv så en garanti kan de vel næppe give.
Og de 2500kr er hos B&O på Frederiksberg så tænkte det må kunne gøres meget billigere.feks et fint lille værksted hvor de fixer hi-fi af ældre dato.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 18:07
Det er ikke strømkablerne, der koster - det er arbejdslønnen for at skifte dem. Timepris på et værksted er typisk 700-900 kr., hvis du selv bringer og henter igen.  

Hvis ejerne stoler på dig, så kan du nok skifte dem selv meget billigere - men hvis du nu ødelægger noget undervejs, så står de med et ubrugeligt anlæg, der trods den tudsegamle status stadig koster 5.000 kr. brugt. 

Kan godt se det med dine øjne, men hvis jeg ejer af anlægget, ville jeg nok også vælge at få det gjort af en professionel. 

Men tjek først din egen indboforsikring, der er en del som også dækker såkaldt gæstebudsskade, hvis du som gæst ødelægger noget hos dem, du besøger.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 17:35
Mine børn og vores kanin blev passet her i weekenden og kaninen har bidt i et par ledninger til et tusse gammelt beo master 5000.
Og så har jeg lige fået at vide at 3 strøm stik til et Beo master 5000 koster den beskedne sum af 2500kr inkl moms 🙂. Det må da kunne skiftes selv eller? Er det ikke bare 2 skruer eller 2 lodninger som holder kablet
For jeg syntes at 2500kr for 3 ledninger jeg selv kan købe i den bedste kvalitet til en pris af maks 100kr stykket.
Jeg kan ikke selv lige kigge indeni enhederne da det ikke er mine enheder.


Redigeret af Carsten27 - 14-Februar-2020 kl. 14:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu