recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift af strømstik på B&O anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift af strømstik på B&O anlæg

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Carsten27 Carsten27 skrev:

Min datter og søn havde den ude og løbe og så havde de lige gang i noget andet da kaninen hjemme hos os altid er fri og ikke spiser lakridssnørrer med kobber fyld her hjemme men de må have brugt et eller andet i gummi isoleringen dengang som smager godt for en lille kanin.

Vi har haft fri kaniner i mange år og man kan ikke regne med at de ikke pludselig gnaver i et kabel.
Så jeg ville ihvertfald altid tage mine forholdsregler. Det er uhyre sjældent at de selv kommer galt afsted, men det kan i værste fald starte en ildebrand.

Hvis man bruger de store kabelslanger fra Ikea, så har det ikke den store interesse.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:00
Var anlægget slet ikke tilsluttet strøm, eller var kaninen så dygtig at den kun gnavede i nul-ledningen? ;-)
Hvis det var mig, ville jeg tilbyde at komme forbi med en loddekolbe og noget sort krympeflex. Så er der ingen der bemærker den samling.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:04
her hjemme er alt gemt så langt ind væggen eller bag reoler og lign at den ikke kan komme til at gnave i noget andet end reolen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:04
Kaniner kan uden problemer gnave ledninger over selvom der er strøm tilsluttet. LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 22:09
nej anlægget har ikke været sat til eller brugt de sidste 8-10år da iphone og et nyt anlæg bare spiller meget højere end det gamle "fancy" anlæg kunne OG så er det bare nemmere kun at trykke på sin telefon og ikke skulle hen og fysisk skifte skiver når man fester så er det nemmere med en playliste som man kan ændre i hele tiden..... der var engang med mix tapes og brændte skiver
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2020 kl. 23:44
Måske lidt off topic. Men hvis hun har påtaget sig at passe børn og kanin. Så er det vel hende der har tilsynspligten og og hvis børn og kanin har opført sig alderssvarende så er der hendes ansvar og dermed også hende der selv ska lskaffe nye kabler.... Men ikke sikkert hun passer jeres bøn og kanin en LOLanden gang.LOL
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 08:51
Nå, men så vælger jeg det ledige standpunkt, at skader ens unger og husdyr forvolder, når de er ude, er ens eget ansvar (nu hvor børn og dyr er umyndige).

At ungerne har taget kaninen ud og så lige glemt den, synes jeg ikke er passers skyld og problem.

Betal og kom videre.
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 11:12
nu spurgte jeg ikke hvem som havde ansvaret for mine børn og deres gøren og laden for det ved jeg godt jeg selv har....
Det jeg spurgte om var er det en skrue eller terminal som strømkablet skal fæstnes i, så jeg evt selv kunne gøre det skift der skal trods alt bruges rigtigt mange timer før end at min timeløn rammer 2500kr.
Og om ikke det burde kunne gøres billigere end 2500kr hos en anden elektronik reparatør.

Det kunne jo være der var en herinde som havde skilt og samlet deres beo anlæg og derfor kunne hjælpe med det svar jeg søger.
Til top
JHS Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-December-2009
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JHS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 11:40
Tilføj B&O i emne overskriften - så kommer brugeren Peter Pan garanteret fluks flyvende med illustrationer i farver og stereo.
MVH JS
Til top
Carsten27 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2020
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 14:01
nå jah det er ham B&O guruen som spøger herinde.. 

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Carsten27 Carsten27 skrev:

nå jah det er ham B&O guruen som spøger herinde.. 
Jeg tror ikke på spøgelser... LOL

Men ellers synes jeg løsningen med at lodde og sort krympeflex ville være den rigtige.
Det er hurtigt, koster ikke alverdens og ses ikke medmindre man direkte kigger efter det.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2020 kl. 16:12
Kan man ikke sige til forsikringen, at det er børnene der kom til at gøre et eller andet med de ledninger, så forsikringen tager den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu