recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilbud på Forstærker med HT Bypass
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilbud på Forstærker med HT Bypass

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 10:13
I princippet kan alle forstærkere med Line input bruges som HT bypass. Du skal bare selv skrue volumen op til max. når inpt er HT bypass.
Ulempe er mest at huske at skrue ned igen inden skift til andet input med aktivt signal. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 12:02
Denon fra PMA 1500 og nyere og større modeller har det. På Denon er det den indgang, der hedder P. Direct, fordi indgangen går direkte til effektforstærkeren, så du kan styre volumen fra din Surround forstærker.

Jeg kan se den Vincent SV 234 jeg anbefalede fra DBA er væk. Hvis du har købt den, er jeg sikker på at du ikke fortryder. Har dog ikke hørt den med Kef R500.

Mvh. Jacob 
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:16
Den købte jeg ikke afventer svar på en Hegel 80 , havde kig på en Hegel 90 Demo men den var desværre solgt
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

audiolab 6000
Yamaha as 1100 og 2100

Men stor ros for tråden da det er den liste jeg har kigget meget i for at få ideér
Så kom de på listen 
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 14:33
Hej Ekelund
Vær lige opmærksom på at H80 ikke som standard har HT bypass. Den kan konfigureres til det, men det kræver at man åbner kassen. Om det er ligetil ved jeg ikke.

Det kan selvfølgelig være at den du kigger på er konfigureret sådan fra fabrikken. Det var faktisk udmeldingen fra Hegel i sin tid at den skulle bestilles med HT bypass fra fabrikken, hvis man skulle bruge det.

Jeg tror dog bare det er en kontakt, der skal flyttes, når man åbner boksen.

Hegel er smarte, men jeg synes brugtpriserne er for høje. Har hørt den på mine Elac FS 407 og der imponerede den ikke. Nu ved jeg ikke hvad du skal give for den, men det jeg har hørt er både Cambridge 851A og Musical Fidelity A5 bedre løsninger. De kan begge findes på DBA, dog er priserne for højt sat, hvis du spørger mig.

H80 plejer også prismæssigt at ligge omkring den Vincent SV 234 jeg anbefalede dig at kigge på. Dem har jeg hørt head til head på mine Elac og der var klasseforskel i Vincentens favør. Det kan selvfølgelig være Elac'erne er tungere at drive end din Kef, så det skyldes at Vincenten er en kraftigere forstærker.

Den Perreaux jeg tilbød dig tidligere i tråden, spillede også klart bedre end H80 på mine Elac.

Held og lykke med at finde den rette forstærker.

Mvh. Jacob

 


Redigeret af Jamic - 17-Februar-2020 kl. 14:33
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 14:36
Synes det er super med nogen input
Vincent SV 234 kan efter hvad jeg kan læse mig til ikke sætte i HT Bypass ,
Har sat lidt forskellige søgninger op på hifishark for at se om der skulle komme et skapt tilbud
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 15:17
Vincent SV 234 har HT bypass.
Jeg bruger den som sagt selv med mine Elac.
Line 5 in, hedder Main in og det er et HT bypass input, hvor jeg har tilsluttet min Denon surroundreciever.
Det kan være lidt forvirrende da forskellige fabrikanter bruger forskellige navne til inputtet.

Den står også på den liste du selv refererede til.

Hvis du søger internationalt, så søg også på finn.no Priserne i Norge er ofte væsentlig bedre end i DK og der kommer en del Hegel til salg.

Mvh. Jacob
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 12:55
lige for at afslutte den endte jeg med en hegel rost
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu