recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af brugt iMac årgange
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af brugt iMac årgange

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af brugt iMac årgange
    Sendt: 15-Februar-2020 kl. 09:36
Hej forum...

Jeg har en ældre iMac 27" late 2012, som jeg har været rigtig glad for, den er opgraderet med flere ram, og en SSD disk. Jeg redigere af og til i FCPx, og der begynder den at komme til kort når det drejer sig om 4k60fps materiale, og også HEVC formatet generelt. Derfor er jeg begyndt at kigge efter en ny iMac 27". Jeg havde egentlig bare tænkt mig at købe den nyeste (2019) iMac 27", i billigste config, dog med tilføjelse af en 512gb SSD. Prisen lander så ca. på 17500kr, hvilket jeg synes er ret mange penge, men hvad jeg har læst mig til er netop de nye 2019 modeller nogen der har fået en god opgradering.

Men jeg er så også begyndt at kigge på brugt markedet. Jeg har lagt mærke til at særligt imac 27 fra 2015 er der en del til salg af, og mange af dem er ret dyre set ifht. hvad jeg kan få en helt ny 2019 maskine til. Er der nogen speciel grund til at der er så mange 2015 modeller til salg ?? Jeg har også kigge på nogen 2017 modeller. Som f.eks denne her, da den netop har SSD og ikke kun fusion drive. Men er prisen fair nok ?? : https://www.dba.dk/imac-apple-imac-27-retina/id-1061371143/

Nå men det jeg egentlig spørger om er, at hvis ikke det skal være den nye model, er der så nogen brugte modeller/årgange der kan anbefales ??

På forhånd tak

DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 10:13
den du linker til har en god pris.
Faktisk er prisen næste for lav til at være sand.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 12:27
alene for at få radeon 580 kortet med, når det skal være en brugt, så er det en særdeles fin pris.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 13:03
Tak gutter.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

alene for at få radeon 580 kortet med, når det skal være en brugt, så er det en særdeles fin pris.
Præcis....

Og så lige Thunderbolt 3 port, så han evt. kan lave et setup med eGPU på et senere tidspunkt - Hurtig ekstern SSD eller ekstra skærm/skærme etc.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 16:02
Hans førpris er lidt høj, vi andre havde nok valgt at købe billigt ram et andet sted.
Men havde denne maskine været til salg på Sjælland, så havde jeg selv snuppet den.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu