recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti - Hvad skal man købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti - Hvad skal man købe

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der følger jo også poe strømforsyninger med til accesspunkterne, så man kan jo vælge at køre med en alm. switch hvis man kun har enkelte poe enheder.

Interessant, med ekstra PoE adaptor.
Hvordan kan man checke sine kabler. Jeg har dem allerede indbygget i væggen/huset.


Redigeret af lahan - 18-Februar-2020 kl. 18:36
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2020 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg har selv satset på 3x AP AC lite frem for in wall HD. Det virker også fremragende. Jeg fandt dem billigt på dba.dk. Derudover har jeg sparet en cloud key ved at hoste controlleren i skyen. Det giver lidt færre muligheder for statistik etc, men er til gengæld gratis. Jeg bruger hostifi.net. 

Kan du lede mig på vejen at hostifi's gratis service? Jeg kan simpelthen ikke finde den...

Mvh Peter
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2020 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes principielt ikke kameraer høre til på et WiFi net. Det er alt for ustabilt, og ellers kræver det en voldsom optimering (og viden) omkring WiFi. Hvor det er meget nemmere, at bare smide et kabel og bruge PoE kameraer op. 


Har du nogen erfaring med at gøre dem HomeKit kompatible via en homebridge ?

Eller integration til andre smarthome systemer ?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg har selv satset på 3x AP AC lite frem for in wall HD. Det virker også fremragende. Jeg fandt dem billigt på dba.dk. Derudover har jeg sparet en cloud key ved at hoste controlleren i skyen. Det giver lidt færre muligheder for statistik etc, men er til gengæld gratis. Jeg bruger hostifi.net. 

Kan du lede mig på vejen at hostifi's gratis service? Jeg kan simpelthen ikke finde den...

Mvh Peter

Jeg oprettede mig hos dem sidste år. Der kunne man bare vælge “free” som abonnementsløsning. Jeg kan se, at de efterfølgende har lukket for nye brugere Unhappy
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes principielt ikke kameraer høre til på et WiFi net. Det er alt for ustabilt, og ellers kræver det en voldsom optimering (og viden) omkring WiFi. Hvor det er meget nemmere, at bare smide et kabel og bruge PoE kameraer op. 


Har du nogen erfaring med at gøre dem HomeKit kompatible via en homebridge ?

Eller integration til andre smarthome systemer ?

Jeg har Apple produkter, men jeg bruger dem ikke rigtig til noget, homekit osv.. Så med det må jeg være dig svar skyldig. 

Pt bruger jeg et Reolink RCL 410 IP kamera i forbindelse med OpenHAB2 smarthome system. Det fungere nogenlunde. At det kun er nogenlunde skyldes som sådan ikke openHAB2, men derimod en kombination af kamera og mine ønsker som ikke helt spænder overens. 
Min plan er/var at få opsat IP kameraer udendørs, og kunne fremkalde billede på chromecast/Google Nest Hub, når jeg beder om det, og/eller via bestemte scenarier/bevægelse sensorer. Men fordi Google Assistant (Hub) er lidt vanskelig at have med at gøre, så fungere det kun nogenlunde. Fx har jeg ca. 5 sekunders forsinkelse fra live feed og til det lander på skærmen. Det er virkelig meget, hvis man fx skal bruge det til overvågning af indgang/dørklokke. (Det nytter ikke noget, at det man ser på skærmen er noget der skete for 5 sekunder siden, hvis det skal være live overvågning). Jeg kan acceptere max. 2 sekunder, men formatet som Nest Hub skal bruge gør, at man skal omkode/remuxe RTSP feedet fra kameraet og sende det i HLS stream. Det tager bare for lang tid fordi HLS formatet er noget bras til sådan et formål. Rygterne siger det skulle være nemmere med et kamera der sender MJPEG format. Det kan mit Reolink ikke. At skulle bruge FFMPEG til at først lave RTSP streamingen om til MJEPG for dernæst at lave det om til HLS, det er næppe løsningen.

Så funktionelt virker det - Bare ikke optimalt nok til mit behov, endnu.

Jeg er på udkig efter et andet IP kamera, der dels er 100% ONVIF kompatible/certificeret, (Det er Reolink ikke), og kan køre MJPEG, (gerne i flere samtidig streams, mindst to), har indbygget motion-detector, (der virker, og gerne flere), og gerne med ansigts/nummerplade. Og så skal de ikke koste en krig LOL
Dahua er nok det nærmest man kommer. Der er desværre bare en milliard forskellige modeller. Nogle er ren fusk/kopier, andre er originale. Alene for det mærke er det en ren jungle at finde rundt i. 

Nå, det blev en lidt længere smøre.. håber du trods alt kunne bruge det til noget.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:



Hvis du ikke har mega travlt ville jeg hold vejret og vente på Dream Machine Pro kommer til landet.  Den ser ud til at komme til at koste omkring 3800 og indeholder vel næsten (på når AP) det samme som de bokse du har kigget på.  Og glem ikke 10G Wan porten når Hiper engang kommer dertil.
Hvorfor vente på Hiper, når Gigabit.dk kan levere 5000/5000 på fiber i dag ? Tongue
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvorfor vente på Hiper, når Gigabit.dk kan levere 5000/5000 på fiber i dag ? Tongue


5Gbit er vist nærmest bare et tal end det er et reelt behov for en privat husstand, uanset pris.
Derudover kan de ikke levere alle steder. Jeg skrev min adresse ind, og fik tilbud på forbindelse via telefonkabel, 32Mbit Confused 

Redigeret af Kandersen - 19-Februar-2020 kl. 12:44
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvorfor vente på Hiper, når Gigabit.dk kan levere 5000/5000 på fiber i dag ? Tongue


5Gbit er vist nærmest bare et tal end det er et reelt behov for en privat husstand, uanset pris.
Måske, det er bare ikke det, det handler om.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Derudover kan de ikke levere alle steder. Jeg skrev min adresse ind, og fik tilbud på forbindelse via telefonkabel, 32Mbit Confused 
Korrekt, ligesom hos Hiper, kræver det fiber (som også skal være tilgængeligt for Gigabit) og højere hastighed end 1000/1000, kræver at man har fiber direkte hos Gigabit.

Mine muligheder:


Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvorfor vente på Hiper, når Gigabit.dk kan levere 5000/5000 på fiber i dag ? Tongue


5Gbit er vist nærmest bare et tal end det er et reelt behov for en privat husstand, uanset pris.
Måske, det er bare ikke det, det handler om.


Hvad handler det så om?

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Korrekt, ligesom hos Hiper, kræver det fiber (som også skal være tilgængeligt for Gigabit) og højere hastighed end 1000/1000, kræver at man har fiber direkte hos Gigabit.

Jeg har fiber hos Fibia (Waoo). Ikke at jeg er specielt stolt af det med deres priser.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvorfor vente på Hiper, når Gigabit.dk kan levere 5000/5000 på fiber i dag ? Tongue

5Gbit er vist nærmest bare et tal end det er et reelt behov for en privat husstand, uanset pris.
Måske, det er bare ikke det, det handler om.

Hvad handler det så om?
At det er muligt, for dem der ønsker at betale for det.
Det er faktisk en 10GBit forbindelse man får, men da der ikke findes nogen brugbare målemetoder (i stil med speedtest.net) for den hastighed, kalder de den 5000/5000.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Korrekt, ligesom hos Hiper, kræver det fiber (som også skal være tilgængeligt for Gigabit) og højere hastighed end 1000/1000, kræver at man har fiber direkte hos Gigabit.

Jeg har fiber hos Fibia (Waoo). Ikke at jeg er specielt stolt af det med deres priser.
Ja, mange steder er man desværre begrænset af hvad der ligger i jorden eller i nærheden, uden de store valgmuligheder.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 12:34
Citér
Hvad handler det så om?


At Lahan skal have lidt hjælp/råd til Unifi udstyr - så hvorfor begynder I at diskutere hastigheder og priser på forbindelser?! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 12:29
hvis man er ved at bygge nyt hus og i den forbindelse får trukket kabel til samtlige rum.

Er det så en N-SW Switch man monterer i hvert rum ?
Jeg tænker den giver 4 porte ud samt er ok billig.

I et enkelt eller to rum kan man så vælge en model med wifi indbygget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu