recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - drtv via stueantenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

drtv via stueantenne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: drtv via stueantenne
    Sendt: 20-Februar-2020 kl. 15:50
Jeg har:
investeret i en Strong Digital stueantenne + en strømforsyning
et Samsung Ue40Ju7005t hvor jeg ikke kan få en drtv app
Jyderup senderen som den nærmeste

Det er også det eneste jeg har styr på Cry- håber på i kan hjælpe mig videre

har indsat antenne incl. strømforsyning i TV
- forsøgt under automatisk søgning / antenne = luft / digital+analog samt hver for sig = 0 kanaler
fik faktisk på et tidspunkt 3 digitale men det var TV2 + to andre
som jeg naturligvis ikke har adgang til ??

har være under manuel opsætning ogindsat Mux1 58 og Mux2 51 + en hjælpesender MUX2 38

jeg får 0 signal styrke på alle - skal der slet ikke vises lidt signalstyrke ????

hvordan kommer jeg videre - hvor der bare vises lidt liv ???




Redigeret af Queen - 20-Februar-2020 kl. 15:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 16:19
 ER forsyning til antenne monteret korrekt.? Fra antenne, kabel, forsyning, kabel, TV.

 Jyderup/Vordingborg/Nakskov SFN, Horisontal Polarisering, MUX 1 Kanal 58, 770 Mhz. Mux 2 Kanal 34, 578 Mhz.


Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 16:38
" korrekt.? Fra antenne, kabel, forsyning, kabel, TV"
puha den er svær -
fra antennen går et kabel - der går ind i (strøm) adopter -hvorfra der går et *kabel til Tv
så mon ikke vi er enige :-)
om det sidste *kabel er der eller ej gør ingen forskel ???

uanset hvilke MUX jeg vælger er der nul reaktion af nogen art




Redigeret af Queen - 20-Februar-2020 kl. 16:40
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 16:50
 Der skal bruges de kanaler og frekvenser til de pågældende MUX som jeg har skrevet, er antennen monteret som jeg skrev, og er den rettet mod senderen (Jyderup).
Hvad er afstanden til senderen. Har her en afstand til senderen (Vordingborg) på 45 Km, signal/styrke er 10/10, Antennen er en Maximum konpakt monteret som den skal udendørs.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 16:59
ja, det er brugt de MUX nr, og frekvenser kommer frem af sig selv
Ja, antennen er som beskrevet
antenne rettet mod Jyderup - uanset hvordan jeg drejer den så o respons
Modtagerens region: Øst
Bedste sender: JYDERUP (V) (Øst) (afstand 22.7 km)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 17:11
 Så vil jeg kraftigt være inde på at den anvendte antenne ikke er god nok, så du skal have en monteret udendørs, den her på linket er den som jeg bruger, https://www.spar-momsen.dk/shop/maximum-da-6000-digital-1235p.html?gclid=Cj0KCQiA-bjyBRCcARIsAFboWg3xZWTASyHGSMliGqi3Qlp5zihc4QJeGHJvEqESs4_5o6cGyFVihTAaAvGFEALw_wcB

Den er på billedet vist Lodret monteret, men skal monteres Vandret, da Hovedsendere er Vandret polariseret. Den skal med andre ord lige drejes 90 grader i vægmonteringen så den ligger på siden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 17:21
Kan den være dårlig at der overhovedet ingen respons er af nogen art ??

Om signalet er dårligt ville såvidt i første omgang være ok,
så vidste jeg i det mindste at alt sad rigtigt og jeg havde gjort hvad jeg skulle

At den så bare var for dårlig og ikke kunne bruges kunne jeg forholde mig til
og måtte så tage andre knap så gode alternativer i brug.

Jeg kan/skal ikke have en udendørs antenne Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 17:29
 Hvis ikke der modtages noget signal, så er forklaringen at enten er antennen ikke egnet, eller der er andet galt, hvad det ikke umidelbart tyder på. Kan kun anbefale en udendørs antenne, eller at ligge en antenne på loftet, som f.eks en sådan. https://www.av-cables.dk/udendoers-dvb-t/triax-digi-343-lte-dvb-t-antenne-42-elementer.html?gclid=Cj0KCQiA-bjyBRCcARIsAFboWg2dLM7dul74kfnD-uUjCREajodaIFum4mj3sdoYKxUiJA-VFAa5ZXMaAm8vEALw_wcB
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 17:33
ØV jeg kunne bare så tænke mig et lille dårligt signal Embarrassed

Ingen antenne på loftet -  da dette er udnyttet Smile

Men tak for hjælpen !!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 17:38
 Så kan jeg ikke hjælpe yderligere, der kan prøves med den Maximum antenne jeg linkede til og bruge den indendørs, men ingen garanti for at det vil virke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 19:05
Skærmet kabel. Nær et vindue. Kryds fingre. Bank under bordet. Ønsk dig klart vejr og forband naboernes uønskede elektroniske interferens og ikke mindst tordenvejr. Derefter skulle det gerne virke.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

ØV jeg kunne bare så tænke mig et lille dårligt signal Embarrassed
Prøv at indtaste din adresse og tjek chancen for indendørsdækning (og sammenlign med udendørs dækning):

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu