recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af ny reciever

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nunbaggi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af ny reciever
    Sendt: 27-Februar-2020 kl. 12:33
Jeg kommer fra en gammel sony str-da5500es som jeg synes havde en fantastisk lyd.

Jeg har system audio hele veven rund, med ranger i front og exact i center

Desværre blev jeg skilt og ex-konen fik sony'en da den manglede netværk

Jeg købte en pioneer vsx-922 som jeg bruger nu. Jeg synes dog den mangler lyd til mine film og spiller slet ikke som min gamle sony

Jeg har forelsket mig i sony str-dn1080 som tit er på bud til rimelige penge

Jeg var forbi hifi klubben i går og høre en denon x3600 som jeg synes lød pisse godt, hvor jeg hørte lillebroren til den også x2600, og der var jo virkelig stor forskel på de detaljer og kvalitet af lyden

Jeg bliver nu bange for at sony str 1080 ikke vil leve op til mine forventninger, da et jo er en billig reciever i forhold til den gamle sony og denon.

Vil jeg få noget bedre en den pioneer jeg har i dag.

Sony str-dn1080 er jo alligevel vundet mange test??
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 17:15
Sonys ES serie var på et helt andet Niveau end den Sony du kigger på nu, men mangler selvfølgelig nye lydformater 4K m.v. Elgiganten giver jo en god returret, så du kan da prøve Sonyen næste gang den er på tilbud. Alternativt kig brugt, F.eks. den Marantz 7011, der er til salg her i tråden. Den er endnu et niveau bedre end den Denon du kigger på.
Held og lykke med at finde den rigtige Reciever.

Mvh. Jacob
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 18:07
jeg har en dn1080 hvis du skal have en 6 mdr gammel reciever billigt.

Du kan også høre den på mit monitor audio e surround eller JBL surround anlæg hvis det er nødvendigt


Redigeret af wamsler - 27-Februar-2020 kl. 18:09
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 19:16
Jeg købte en Sony STR-DN1080 efter at have læst en begejstret anmeldelse
Jeg blev skuffet og sendte den tilbage: I mine ører var lyden mat og indelukket

Redigeret af jake51 - 27-Februar-2020 kl. 19:17
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nunbaggi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg købte en Sony STR-DN1080 efter at have læst en begejstret anmeldelse
Jeg blev skuffet og sendte den tilbage: I mine ører var lyden mat og indelukket

Hvad har du så nu??
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 21:48
Sonyen skulle være backup for min Pioneer LX901 (som er i en helt anden klasse), hvis LX901 skulle til reparation
Ikke en rimelig sammenligning
Tror bare ikke DN1080 er nær så god som din gamle Sony
Hvad er dit budget?

Redigeret af jake51 - 27-Februar-2020 kl. 21:49
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nunbaggi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Sonyen skulle være backup for min Pioneer LX901 (som er i en helt anden klasse), hvis LX901 skulle til reparation
Ikke en rimelig sammenligning
Tror bare ikke DN1080 er nær så god som din gamle Sony
Hvad er dit budget?

Så billig som muligt, men på den anden side vil jeg heller ikke skifte uden at få forbedring.
Så 10000kr vil jeg gerne bruge hvis det skulle komme dertil
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 06:03
nogle gange har Elgiganten sat de store Yamaha rx-a modeller grundigt ned.

Har før set RX-A2080 sat ned med 6000 og også RX-A3080 

Derfor har jeg en Sony i overskud Smile
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nunbaggi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 09:37
rx-a3080 er på weekend tilbud nu til 12999kr, dog synes jeg det er i overkanten

Vil gerne have noget brugt hvis det kan fåes til en god pris :-)

Er der nogen forskel på kvalitet og lyd hvis man vælger en high end receiver på tværs af de forskellige brands. Denon, marantz, pioneer, onkyo og yamaha.
Ved godt nogen foretrækker bestemte mærker frem for andre, men det er vel kun småting der er forskel :-) 


Redigeret af nunbaggi - 28-Februar-2020 kl. 09:40
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 13:13
Marantz er nok bedre til musik end så mange andre er der mange der mener... Hae selv en 7010,syntes den gør det godt
Ning
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 13:41
Jeg har en Sony STR-DA5400ES og havde købt en Sony STR DN-1080 under åbningstilbud hos Power.
Jeg prøvede kun at tilslutte den som stereo-forstærker, men her overraskede den utroligt positivt, og Jeg syntes, den faktisk gav en betydelig bedre lyd end min gamle, på trods af, det er en tidligere topmodel, men det er selvfølgelig meget afhængig af, hvilke højttalere, den skal trække.
Lyden var mere fremme i skoen. Jeg syntes ikke, den manglede power, og den blev næsten ikke varm.
Jeg har fortrudt, jeg solgte den til 2500 kr herinde, men havde lovet den væk, og en aftale er jo en aftale...


Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2020 kl. 15:18
Jeg ville nok købe denne:

Jeg har selv SR7012 og er meget tilfreds.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu