recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalsøgning i går fra masten på Lynetten gik galt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalsøgning i går fra masten på Lynetten gik galt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanalsøgning i går fra masten på Lynetten gik galt
    Sendt: 05-Marts-2020 kl. 12:19
Hej.

Jeg har lige fået en mail fra min søster om, at den kanalsøgning Boxer have varslet til 4. marts gik galt.
Hun kan kun se DR2 og Folketinget og IKKE DR 1 og TV2 Hovedkanal.

Efter en meget lang kø, bad Boxer Kundeservice hende om at prøve en ny kanalsøgning igen i aften.
Det vil hun gøre. Men jeg vil godt høre om der er andre der har problemer med at modtage DR 1 og TV2 Hovedkanal i Københavns området?

Hilsen Carsten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 12:41
 Det er ikke der jeg normalt modtager fra, men kan godt modtage fra Hove (København- Gladsaxe)  senderen, og der er ikke noget problem med at få de kanaler derfra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 12:54

Hej.

Tak for svar. Men min søster bor i en høj stue lejlighed på Frederiksberg og ejendommen vender desværre således, at hun kun umiddelbart kan modtage fra Lynetten.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-Marts-2020 kl. 12:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 13:01
 Da det er SFN der bruges, er hele Hovedstadsområdet på samme frekvens. Lige som her i mit område Jy-Vo- Nakskov er på samme frekvens. 

 Med andre ord, de enkelte MUX ligger på samme frekvens på de enkelte regionerners sendere.


Redigeret af Radiomanden - 05-Marts-2020 kl. 13:07
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 13:25
Problemet kan sagtens ligge i antenneinstallationen, der ikke kan modtage de flyttede frekvenser/kanaler med tilstrækkelig signalstyrke.

DR1 ligger i MUX1 og TV2 i MUX3

MUX1 blev 4. marts flyttet fra kanal 53 til kanal 40
og MUX1 fra K54 til K33   i storkøbenhavn .

MUX2 (hvor bla DR2 ligger) er indtil uændret på kanal 51

Se evt
https://www.boxer.dk/siteassets/pdf-filer/sendemaster-og-frekvenser.pdf
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

  MUX1 blev 4. marts flyttet fra kanal 53 til kanal 40
og MUX3 fra K54 til K33  i storkøbenhavn.

Tak Filmfreak.

Jeg tror, at det er det, der er problemet.

Men både kanal 33 og Kanal 40 ligger under 700 MHz,
 på nogle af de frekvenser, der forsvinder ved næste kanalsøgning den 31 marts.

Så der bliver spændende om min søster så får DR1 og TV2 Hovedkanal tilbage?

Men ellers talte min søster igen med Boxer kundeservice og de lavede sammen en ny kanalsøging.
Uden nyt resultat. De mener der er et generelt problem, som de arbejder hårdt på at løse.

Mon de løser det, inden den 31 marts?

Her er et link med en kanaloversigt:


Hilsen Carsten.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 18:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu