recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O værksteds udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O værksteds udstyr

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tonny B&O Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonny B&O Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O værksteds udstyr
    Sendt: 05-Marts-2020 kl. 23:45
Hej, og tak for medlemsskab herinde.

Jeg har gennem flere år, samlet en serie af de kendte blå B&O måleinstrumenter til at lave mit eget lille hobby værksted herhjemme, hvor jeg sidder og roder med de gamle B&O produkter fra især 70´erne og 80´erne. Jeg har en fortid som radiomekanikerlærling på B&O service i Struer tilbage i 80´erne, og her havde vi B&O fremstillede TDK MA-R test kassettebånd som bl.a. blev brugt til at teste wow & flutter mv. på kassettebåndoptagere.

Er der nogle som ved, om, og hvor sådanne bånd kan skaffes, er der evt. nogle der ligger inde med et sæt de vil af med ??

Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak

Tonny
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 06:24
Prøv at spørge i denne tråd, også... Måske, "millemis" og "beovox141" ved noget, eller måske ligefrem har noget liggende i kældrene...

Her er tråden:


Redigeret af mnielsen - 06-Marts-2020 kl. 06:24
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 15:13

Hej

beovox141 skrev Maj 2019. Jeg kører altid med Dolby C på MA-R. Så spørg ham på tråden der linkes til.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 17:42
jeg har ganske vist ikke ma-r men derimod en lille stak ma-xg og ma-x liggende (brugt ganske vist) - kan godt se på ebay at jeg skulle have beholdt nogle i ubrugt tilstand :-)

har vist også nogle maxima crII - dog er de alle brugte. - min gamle sony walkman var det eneste jeg havde tilbage som kunne afspille kassettebånd, men den er vist også gået til de elektroniske jagtmarker.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 11:53
Hej Tonny

Jeg ved præcis det hvilket bånd du efterspørger, men jeg har desværre ikke et eksemplar. 
Egentlig ville jeg tro Peter havde et da han vist købte en Beocord 9000 fra ny, hvor de ihvertfald i nogle tilfælde fulgte med.

MA-R båndet var uden tvivl det bedste kassettebånd der nogensinde blev produceret. de kostede tæt på en hund dengang, og derfor blev de kun brug når det virkeligt skulle være godt. Eksempelvis CD kopiering. Normalt brugte jeg MAXELL UDXL II som CJ ovenfor, dem havde jeg i hundredevis af. 








Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 11:56
@ Tonny.

Du mere mere end velkommen til at hoppe ind på tråden Peter smed en link til.
Det kan være vi kan få et par interessant diskussioner om teknik. Der er kræver kun et enkelt indlæg på tråden hvor der i øvrigt ikke rigtigt er nogle regler for hvad der snakkes om. Bare hop på!




Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Peter, jeg er sikker på du fik det omtalte bånd med din BC 9000 ?

Ja. Beocord 9000 står på kælder lageret med alt tilbehøret. Men det er ikke til salg.


Hvem ved måske vil Peter låne det ud?
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 19:54
Hvis Tonny skal have trimmet kassetten er det måske værd at besøge DBA hvor dette klassiske instrument er til salg for en 500 mand. Men han har sikkert en i forvejen.


Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 16:28
Ja nogen må stadigvæk have interesse for kassettebånd for WM1ern ser ud til at være solgt på DBA,- det gik stærkt! Jeg håber det var Tonny Big smile
Til top
Tonny B&O Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonny B&O Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 10:51
Hej drenge, tak for de mange inputs :-) Jeg har en WM-2 wow & flutter meter. Det er ikke det azimut bånd (TDK MA-R) som fulgte med Beocord 9000 jeg søger, da dette "bare" er et bånd med hvid støj, som bruges til at justere tonehovedet på Beocord 9000. De bånd jeg leder efter er dem der blev produceret til værkstederne, her var forskellige bånd til bl.a. at kontrollere værket i kassettebåndoptagere, om de trækker som de skal, kører med korrekt hastighed osv. Ved ikke om nogle har sådanne liggende ....

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 16:06
lol - altså hvis jeg kunne, ville jeg da optage noget hvid støj på et af båndene :-)
Nu er den ældste danske B&O forretning i århus, og jeg har da snakket med dem et par gange. Prøv eventuelt at ringe til Radio Loft. Det er slet ikke utænkeligt de har et netværk de kan trække på. eller kender nogle der måske kan tænkes at kende nogen som kender nogen der har. Jeg ved i hvert fald at både Mogens og Kurt vil kunne kende nogen som kender nogen.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 11:19
Det er måske værd at overveje at en computer med muligherderne i lyddelen, er langt bedre og præcis til at kalibrere med. PS hvis man roder med her slags ting kan jeg varm anbefale Beolover.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu