recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gør jeg noget forkert med navigation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gør jeg noget forkert med navigation?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 02:06
Hent Googles eget offline kort - det er meget nemmere end at rode med kortudsnit etc. i Maps.

Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 08:39
Hvis du kun skal til Spanien, så bruger Googlemaps altså forbavsende lidt data til navigation. Jeg rodede også med offline-kort, inden vi var en uge på Mallorca, og det vist sig at være helt unødvendigt, fordi dataforbruget ved kørsel i lejet bil var så lavt, at jeg aldrig nåede i nærheden af den mængde, jeg havde i mit abonnement.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 09:22
Brug online kort, så får du også trafikinformation.


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Google maps skal bruge Data, ellers kan der ikke bruges navigation.

Passer ikke. Jeg bruger ofte offline kort på steder hvor der er dårlig datadækning, eller data er for dyrt. Fungerer fint.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Google maps skal bruge Data, ellers kan der ikke bruges navigation.


100% vildledning.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 16:54
Ikke helt, Du betaler Google med dataWinkWinkWink
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 17:13
Der hvor google og apple maps bruger data, er udelukkende hvis man vælger at bruge satellit billeder. Anvender man den alm grafik som er skalerbar svg, så trækker det noget nær ingenting i båndbredde.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 17:27
 Det er forsvindende lidt data der bruges, det er faktisk kun på at hente kortet, GPS bruger ikke noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er forsvindende lidt data der bruges, det er faktisk kun på at hente kortet, GPS bruger ikke noget.

Forsvindende lidt kan måske blive mærkbart dyrt i feks Thailand, hvor roaming prisen er brutal . . ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 17:44
 Det klares så ved køb af et lokalt kort, eller at der bruges en Garmin eller anden navigation enhed, skal der lejes en bil, er der nok en sådan i den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 23:54
L
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det klares så ved køb af et lokalt kort, eller at der bruges en Garmin eller anden navigation enhed, skal der lejes en bil, er der nok en sådan i den.
 
- altså dybest set en begrænsning. Forøvrigt, bruger jeg mest navigation på ferier i forb m gang,cykel og scooter/MC .Og sidst jeg forsøgte mig med lokalt SIM var det faktisk sindsygt bøvlet pga terror beredskab.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er forsvindende lidt data der bruges, det er faktisk kun på at hente kortet, GPS bruger ikke noget.

Forsvindende lidt kan måske blive mærkbart dyrt i feks Thailand, hvor roaming prisen er brutal . . ? 
Så er det heldigt at trådstarter skal til Spanien.Wink

Med 5gb i dit telefon abonnement burde du have rigeligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu