|
cat5 vs cat6 kabler |
Besvar |
Forfatter | |
pianomartin
Super bruger Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Marts-2020 kl. 15:27 |
På denne dag, hvor hele Danmark lukkede ned, fik jeg besøg af en installatør, og har nu 100/100 mb fibernet. Så da jeg alligevel ikke kan komme på arbejde er jeg ved at kable om..
Er der nogen gevinst ved at købe en stak cat6 kabler i stedet for mine nuværende cat5(e) kabler. Lidt om setuppet: Eniigs Fiberbox -> gigabitswitch. (cisco se2800) Fra denne er der trukket ethernetkabel til: 1) Computer 2) printer 3) Apple Time Capsule, som leverer husets trådløse WIFI. Fra Time Capsulen's tre ethernet-udgange er der trukket kabel til: 1) Sonos 2) NAS-harddisk 3) AppleTV - via et langt kabel, der går ind i stuen. (Det er praktisk p.g.a. kabelføring, at ovenstående 3 er trukket fra Time Capsule i stedet for direkte i cisco-switchen.) Men altså: Er der nogen gevinst ved at udskifte kablerne til CAT6 - jeg synes jo det kører fint hurtigt, men gider egentlig ikke at kablet skal være en flaskehals...
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det er det ikke. cat 5e kører fint 1000mbit, og faktisk også 2500mbit/5000mbit
|
|
pianomartin
Super bruger Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok tak!
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |