recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi telenor 5ghz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wifi telenor 5ghz

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wifi telenor 5ghz
    Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:04
hej. håber der er en der kan sige. hvad der er galt her.

Har internet fra telenor 100/25mbit.

har prøvet at kable det og der er der fuldknald på.

når jeg tager wifi delen på 2,4ghz får jeg max 30mbit , hvorfor det?
der skulle også være 5hz på denne model. men det kan mine enheder ikke finde, selvom de understøtter det.
når man læser på deres hjemmeside. står der at navn og kode skal være det samme for begge netværk.

hvordan ser man så forskle på dem.

router er en technicolor TG799vac xtream.

er router bare elendig og kun skal bruge i bridge mode(hvis den kan det)










Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:09
Hvordan ved du at dine enheder ikke kobler på 5ghz netværket?

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:25
start med at læse her.


Når du laver test skal du stille dig klods op af router.

2,4 GHz kommer nok ikke over 50mbit.

Hastigheden er også afhængig af hvor gode dine enheder er. Jo nye dine enheder er jo hurtigere er de, som regel.




Redigeret af Mufti - 15-Marts-2020 kl. 11:26
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:29
man kan se inde i netværks indstillinger se at de er på 2,4ghz og ikke 5 .

den burde vel vise 2 forbindlser , når man søger på netværk.
Bemærk: Hvis du har en Technicolor 799 Xtream, skal navn og adgangskode være ens for 2,4 GHZ og 5 GHz.

hvordan filan kan  man så se forskel



Redigeret af djangs - 15-Marts-2020 kl. 11:31










Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:47
øhhh - seriøst? ud fra det du har skrevet, kan man se du ikke har nogen som helst erfaring med netværk overhovedet. Mit råd er at du får en bekendt ud og kigger på det i stedet. Vi kan komme med mange ting her, men med den viden du præsenterer, så vil vi desværre nok meget hurtigere støde mod mentale mure. (det er på ingen måde personligt, men derimod tager ud fra tidligere erfaringer her i foraet)
men for lige at tage svarene hurtigt.
1: vi har ingen anelse om hvilken enhed du tester fra, derfor kan vi på ingen måde sige noget som helst fornuftigt der eventuelt kan afhjælpe dit problem.
2:  Nej de behøver på ingen måde have samme navn/kode. De kan hedde præcist det du har lyst til, men det kan være 5ghz ikke er aktiveret i routerens opsætning, så den skal du selvfølgelig ind på først, men typisk vil man angive at det ene er et 2,4 og det andet et 5ghz for at sikre sig man hopper på det rigtige. (læs ovenfor, hvorfor du personligt ikke selv skal gå derind)
3. hvordan man ser forskel på netværk? - Se svaret i 2. - Men koden kan være den samme. Mest af alt for at undgå at skulle sidde og huske flere forskellige koder.
4. Bridgemode er afhængig af udbyderen. De fleste routere kan sættes i bridgemode, men om man selv kan få lov, eller skal have udbyderen til at gøre det, det må du ind og tjekke hos udbyderen eller i manualer - men selvsagt vil det så kræve du også skal ud og have en ny router, som du får brug for hjælp til at sætte op.

Netværk og routeropsætning kan være meget kompliceret. Så når man kun har yderst begrænset viden selv, så er den bedste løsning klart at man får besøg af en bekendt som ved mere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 11:52
 Det kan man da også, for så vil der stå xxxx_5G istedet for xxxx på det net som man er på.


Redigeret af Radiomanden - 15-Marts-2020 kl. 11:54
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 12:09
Så må jeg jo hellere holde fingerne væk fra detSmile










Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan man da også, for så vil der stå xxxx_5G istedet for xxxx på det net som man er på.

5ghz og 2,4 kan sagtens benytte samme navn.

Så nej det kan man ikek se på den måde, du kan se det på den enhed du bruger.

Hvislken enhed tester du fra, kom med noget mere info, ellers kan vi ikke hjælpe dig.

Har du nogle apple enheder? (de foretrækker altid 5ghz)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 12:53
 Ja, på den tilsluttede enhed vil der stå _5G når det er det net man er på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Ja, på den tilsluttede enhed vil der stå _5G når det er det net man er på.
seriøst ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 13:45
 På de netværk jeg kan se der er omkring mig, er der 3 5 Ghz, udover mit eget, og de identificerer sig enten som _5G eller som 5G.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 På de netværk jeg kan se der er omkring mig, er der 3 5 Ghz, udover mit eget, og de identificerer sig enten som _5G eller som 5G.


Hvorfor kommenterer på noget du INTET ved noget om!!!!

Du fylder denne tråd med misinformation

Der er flere internetudbydere der splitter netværk op så deres udstyr broadcaster to netværk ét til 2.4ghz og et til 5ghz, så de når du ringer ind og siger du ikke får den hastighed på det trådløse du forventer, lettere kan fejlsøge og "tvinge" brugeren over på 5ghz.

Men et wifi netværk kan sagtens køre både 2,4ghz og 5ghz med samme netværksnavn.


Redigeret af Clemen - 15-Marts-2020 kl. 14:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu