recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi telenor 5ghz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wifi telenor 5ghz

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 14:08
På Windows 10 kan du gøre sådanne:
In windows 10 (once you connect) you just go to Settings/Netowrk&Internet/click on the SSID name and scroll down to properties. It tells you the Band, protocol, channel, security type, and all that good stuff.

På mac kan du 

For determining whether it is using the 2.4 or 5 GHz bands, click on the wireless networking icon at the top of the screen while holding down the Option key.

WiFi using 5 GHz

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan man da også, for så vil der stå xxxx_5G istedet for xxxx på det net som man er på.


Vil? Nej, der kan.

På min (tidligere brugte) yousee router er det to forskellige navne.
På mit nuværende netværk er der ingen forskel i navnene og enheder skifter selv rundt mellem de to frekvenser.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:35
djangs,

Hvor i landet bor du?
På dette forum kan man angive hvor man bor. Ved mig står der Hammel og bor du lige i min nærhed kan jeg måske hjælpe dig......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 På de netværk jeg kan se der er omkring mig, er der 3 5 Ghz, udover mit eget, og de identificerer sig enten som _5G eller som 5G.

Når jeg scanner for netværk i området kan jeg naboens. På 2,4 GHz hedder den xxxxx_5ghz. 😂

Ssid er bare et navn.


Redigeret af Mufti - 15-Marts-2020 kl. 16:54
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 21:02
Der burde stå et admin login i bunden af routeren. Så kan du gå ind på http://192.168.1.1 (højst sandsynligt, der kan stå en anden IP sammen med admin login info) og omdøbe dine netværk lige så meget du lyster.
Til top
djangs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djangs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 10:49
Sorry jeg ikke lige har vendt tilbage før nuSmile.
Nu dur det, det var en mulighed for at dele det op inde i opsætning.
så nu viser den 5ghz nettet.












Til top
Trance! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trance! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:30
technicolor TG799vac xtream fra Telenor.
Kan denne sættes i bridge mode?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 19:19
Det kan alle routere - men spørgsmålet er mere om din udbyder (telenor) tillader det. I nogle tilfælde kan du selv få lov at sætte den i bridgemode, men andre andre kræver du giver dem et kald, og de skal gøre det bagom i systemet.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2021 kl. 11:34
Det kræver, at du kan få en statisk IP hos Telenor ellers vil det ikke virke. Der er rygter om, at det kun gælder erhvervskunder. Jeg har dog spottet folk, der har fået lov at bruge egen router helt udenom Telenors, selvom de var privatkunder, så det lugter lidt af, at man skal have fat på den rigtige medarbejder hos supporten. Jeg står selv og skal have min Dream Machine på et Telenor fibernet fredag, så jeg melder gerne tilbage om hvad jeg finder ud af. Forventningerne er ikke høje, da min erhvervssupporter på forhånd har meddelt, at man ikke kan pille deres router fra (selvom det er forkert, da andre har gjort det med succes ved at have PPPoE passwordet).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 22:59
Nå, det kunne i hvert fald godt lade sig gøre at bruge egen router og pille Technicolor fra. Jeg fik PPPoE-pass fra supporten og har nu sat en UDM til som router i stedet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu