recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke subwoofer kable?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke subwoofer kable?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke subwoofer kable?
    Sendt: 20-Marts-2020 kl. 20:28
Jeg købte for 15 år siden mit subwoofer kable som nu er blevet for kort.

Hvilke kabler skal jeg egentlig købe nu? Mit subwoofer har en XLR udgang. Kan den bruges? Eller er det bare et phono stik jeg skal bruge?
Min forstærker er en Sony DN-1080.

Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 22:11
Brug line in. Y-kabel han/han- han
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 05:45
Et sub kabel med et phono stik i begge ender og så er du kørende.

Er du sikker på at phase skal stå på 90.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:02
Ifølge de billeder jeg kan se på nettet er der to udgange til Sub på din forstærker.

Så du skal bruge et stereo kabel.



Det undrer mig lidt hvad du har brugt inden du flyttede rundt.

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Et sub kabel med et phono stik i begge ender og så er du kørende.

Er du sikker på at phase skal stå på 90.

Det synes at jeg havde læst at den skulle. Men hvad mener du den skal stå på?
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ifølge de billeder jeg kan se på nettet er der to udgange til Sub på din forstærker.

Så du skal bruge et stereo kabel.



Det undrer mig lidt hvad du har brugt inden du flyttede rundt.

Jeg har brugt et Supra subwoofer kable før. Men jeg er bare lige blevet i tvivl om jeg skulle bruge noget andet. For jeg har kun haft et kabel i den ene phono udgang i subben. 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ifølge de billeder jeg kan se på nettet er der to udgange til Sub på din forstærker.

Så du skal bruge et stereo kabel.



Det undrer mig lidt hvad du har brugt inden du flyttede rundt.


Mon ikke vi kan antage at de 2 stik er til sub 1 og til sub 2. I bedste fald KAN der bruges et stereo kabel, men aldrig SKAL.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Et sub kabel med et phono stik i begge ender og så er du kørende.

Er du sikker på at phase skal stå på 90.

Det synes at jeg havde læst at den skulle. Men hvad mener du den skal stå på?
Jeg ved ikke hvad der er rigtigt i dit lytterum. Hvis den fast skulle stå på 90 var der ingen grund til at lave en justering. Jeg starter med phase på 0.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ifølge de billeder jeg kan se på nettet er der to udgange til Sub på din forstærker.

Så du skal bruge et stereo kabel.



Det undrer mig lidt hvad du har brugt inden du flyttede rundt.


Mon ikke vi kan antage at de 2 stik er til sub 1 og til sub 2. I bedste fald KAN der bruges et stereo kabel, men aldrig SKAL.

Men jeg har, mig bekendt, ikke en stereo udgang til sub på forstærkeren
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Et sub kabel med et phono stik i begge ender og så er du kørende.

Er du sikker på at phase skal stå på 90.

Det synes at jeg havde læst at den skulle. Men hvad mener du den skal stå på?
Jeg ved ikke hvad der er rigtigt i dit lytterum. Hvis den fast skulle stå på 90 var der ingen grund til at lave en justering. Jeg starter med phase på 0.

Jeg prøver bare at stille den på 0. 

Hvordan finder jeg ud af, hvad den skal stå på, så?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 08:19
@Flarsen Jeg skriver netop at det billede jeg kan finde på nettet er to udgange.

Så jeg antager at det er højre og venstre eller stereo. Hvorfor skulle der ellers være to udgange?

@Jimmbo sæt en finger forsigtigt på basenheden og sub. Følges de ad? Slå de ud og ind på samme tid er det ok. Hvis ikke skal fasen vendes.

Men hensyn til hvilken slags kabel du skal bruge er det religion. Hvis kablet er ok skærmet en det fint for mig. Jeg vil hellere bruge mine penge på bedre udstyr end kabler.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

@Flarsen Jeg skriver netop at det billede jeg kan finde på nettet er to udgange.

Så jeg antager at det er højre og venstre eller stereo. Hvorfor skulle der ellers være to udgange?

@Jimmbo sæt en finger forsigtigt på basenheden og sub. Følges de ad? Slå de ud og ind på samme tid er det ok. Hvis ikke skal fasen vendes.

Men hensyn til hvilken slags kabel du skal bruge er det religion. Hvis kablet er ok skærmet en det fint for mig. Jeg vil hellere bruge mine penge på bedre udstyr end kabler.

Fantastisk! Det prøver jeg. 

Men vil jeg få mere ud af at have et stik med to phono i den ene ende og et enkelt phono i den anden ende? Eller er det nok at sætte et enkelt phono fra den ene udgang bag på subben og til til forstærkeren?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu