recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony optager

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony optager
    Sendt: 22-Marts-2020 kl. 09:37
Min dejlige Sony-optager er i dag tilsluttet med scartstik til min Samsung parabolmodtager, som har harddisk, men kan kun optage Viasats kanaler. De tyske kanaler optages på Sony-optageren, og det virker perfekt. I morgen får jeg installeret Visats nyeste parabolmodtager med harddisk, der ikke har et scartudgangsstik men kun 1 HDMI udgangsstik. Kun Viasats kanaler kan optages, men de tyske frie kanaler kan ikke, hvorfor jeg ønsker fortsat at optage på Sony. Kan jeg i dag købe en device der ændrer HDMI udgangsstikket til 2 og kan jeg købe et HDMI-kabel til scart, der passer til SONYˋen? På forhånd tak for hjælpen.
Henninge
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 09:55
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 10:09
Dejligt hurtigt svar. Tak for hjælpen
Henninge
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 10:20
Jeg tror ikke det løser hele mit porblem. HDMI udgangsstikket på parabolmodtageren går til TV, så jeg mangler vel en ekstra HDMI udgang til kablet til den dims du foreslår??
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 10:23
Der skal du bruge en hdmi splitter. Denne skulle kunne bruges, men ellers har de flere slags.
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 10:31
Nu tror jeg vi er der. Endnu engang tak for hjælpen.
Henninge
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 10:40
Ja det må virke. Man kunne ønske at det var nok med en boks til det hele. Men AV-Cables har som regel det der findes tilgængeligt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 19:41
Scart er analog og HDMI digital. Der vil aldrig komme noget godt ud af den konvertering. For de penge du skal bruge på de foreslåede dimser kan du jo i stedet købe en boks der kan optage de tyske ukodede kanaler direkte i ægte digital kvalitet. Og så kan du skrotte antikviteten (Sony optageren).

Flemming 


Redigeret af fltk - 22-Marts-2020 kl. 19:42
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 07:30
Hej Flemming. Tak for dit indput. Viasatˋs nye parabolboks modtager alle de frie tyske kanaler, men kan ikke optage (modsat Viasatkanalerne) på den indbyggede disk. Så dit forslag kræver vel en ny recorder der ikke umiddelbart kan tilsluttes paraboboksen, da den kun har en HDMIudgang som skal til fjernsynet. Så det kræver vel en ekstra dims?I dag er min ældre Sonyrecorder tilsluttet den gamle parabolboks med et scartkabel og jeg får et godt billede. Men som sagt skal den gamle i dag udskiftes med en ny parabolboks.Så jeg leder efter den bedste løsning.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 08:52
Den bedste løsning er stadig en ny boks til de tyske kanaler. En sådan kan købes for 3-400 kr. med optagemulighed direkte på en tilsluttet harddisk. Boksen skal ikke kobles sammen med Viasat boksen, men direkte til antenneledningen fra parabolen samt med HDMI til TVet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 11:07
Jeg har 2 antenneledninger som bruges til parabolboksen, da det er nødvendig for at kunne optage Viasatkanalerne. De tyske kanaler modtages fra samme Viasatboks, men Viasat har blokeret for optagelse af de tyske kanaler, derfor bruger jeg Sonyrecorderen med et scartkabel og det virker meget fint. Det er ikke muligt med scart den nye boks. Der er kun en HDMI udgang.
Henninge
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har 2 antenneledninger som bruges til parabolboksen, da det er nødvendig for at kunne optage Viasatkanalerne. ....
Er det ikke kun den ene ledning der er til Viasat kanalerne, og den anden til de tyske?
I så fald kan anden boks kobles på ledning med de tyske. 
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu