recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony optager

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Kender du en ny recorder med både en HDMI udgang og indgang


Nej det gør jeg ikke. Hvis en sådan findes vil det kun virke som en gennemsløjfning af HDMI signalet. Du vil ikke kunne optage gennem HDMI indgangen på grund af kopisikring.
Det vil også være langt billigere og bedre at gøre som jeg tidligere har foreslået: Køb en ny satboks til de tyske kanaler og optag fra denne på en ekstern harddisk. Der er et kæmpe udvalg på det tyske marked - næsten til foræringspriser.
Hvad sagde teknikeren fra Viasat??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:22
Han havde ikke nogen anelse om hvilke muligheder der findes. Det var hans første installering af Viasat kanaler og tyske kanaler. Så ingen hjælp her.
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:26
Det er helt rigtig, og den kan købes billigt bl.a. i Harald Nyborg. Jeg orker dog ikke og skal til og trække et tredie kabel fra parabol til TV på ca. 30 meter. De 2 kabler jeg har i dag er nødvendige for at kunne se og optage Viasatkanalerne.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Det er helt rigtig, og den kan købes billigt bl.a. i Harald Nyborg. Jeg orker dog ikke og skal til og trække et tredie kabel fra parabol til TV på ca. 30 meter. De 2 kabler jeg har i dag er nødvendige for at kunne se og optage Viasatkanalerne.


Det problem burde kunne klares med en simpel splitter: https://www.avxperten.dk/parabol-splitter/parabol-splitter-2-vejs-nedis.asp

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Det er helt rigtig, og den kan købes billigt bl.a. i Harald Nyborg. Jeg orker dog ikke og skal til og trække et tredie kabel fra parabol til TV på ca. 30 meter. De 2 kabler jeg har i dag er nødvendige for at kunne se og optage Viasatkanalerne.


Det problem burde kunne klares med en simpel splitter: https://www.avxperten.dk/parabol-splitter/parabol-splitter-2-vejs-nedis.asp

Flemming
Nej, så får du konflikt imellem styresignaler fra to receivere (tunere) til LNB Wink

Redigeret af JørgenT - 24-Marts-2020 kl. 19:09
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:18
Ja, træk det kabel, såfremt der er en ledig tilslutning på den LNB der skal modtage signalet, og få det overstået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:20
Alternativ kunne være noget SatCR udstyr/LNB - men ekstra kabel er nok billigere Smile


P.S: Ikke noget jeg selv har erfaring med. Wink


Redigeret af JørgenT - 24-Marts-2020 kl. 19:21
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Det er helt rigtig, og den kan købes billigt bl.a. i Harald Nyborg. Jeg orker dog ikke og skal til og trække et tredie kabel fra parabol til TV på ca. 30 meter. De 2 kabler jeg har i dag er nødvendige for at kunne se og optage Viasatkanalerne.


Det problem burde kunne klares med en simpel splitter: https://www.avxperten.dk/parabol-splitter/parabol-splitter-2-vejs-nedis.asp

Flemming
Nej, så får du konflikt imellem styresignaler fra to receivere (tunere) til LNB Wink


Ja, men kun hvis begge receivere er tændt samtidig. Løsningen ville under alle omstændigheder være bedre end den nuværende, når der nu ikke ønskes at trække et ekstra kabel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu