recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underjordisk hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underjordisk hjemmebiograf

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Der er ingen grund til et rum i et rum, hvis det ikke er nødvendigt.  Det er dyrt og det gør rummet mindre. 
Man måler først og helst over en uge for at finde evt støjproblem og i hvilket frekvens omfang det er. 

Lyder spændende, har du noget information om hvordan man gør dette?
Man kan købe en målemikrofon og så gøre prøve systematisk, for at finde ud af, om der er problemer og hvilke tidspunkter. Og hvilke frekvenser. Er det over eller under 100 hertz. 
Gips isolerer godt ved 125 hertz,  men ikke under. Krydsfiner bedre over. 
Der findes nok et program til mobilen med hvilke frekvenser. 

Har man naboer tæt på,  må man vurdere det. Er der ingen tæt på,  så vil den bas der går ud af rummet ikke give problemer i rummet. 
Man får ikke bedre lyd med rum i rum nødvendigvis. Man får et mindre rum at arbejde med. Men bor man i støjfyldt område, er det godt at gøre noget ved det. Men er det lavfrekvens støj, så er der ikke meget der hjælper. 

Husene i dag er så godt isoleret at det ikke giver problemer for naboer, i dag kan jeg skue ekstremt højt op og så kan man ikke høre det hvis jeg står udenfor i den anden ende af huset, man kan høre det når man står lige udenfor biografen, men ikke højt. Det er mere for at dæmpe det for resten af huset.
Hvad skal man søge på for at finde noget information om dette?
 


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 12:45
Læs mere her f.eks.: https://www.soundproofingcompany.com/
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Der er ingen grund til et rum i et rum, hvis det ikke er nødvendigt.  Det er dyrt og det gør rummet mindre. 
Man måler først og helst over en uge for at finde evt støjproblem og i hvilket frekvens omfang det er. 

Lyder spændende, har du noget information om hvordan man gør dette?
Man kan købe en målemikrofon og så gøre prøve systematisk, for at finde ud af, om der er problemer og hvilke tidspunkter. Og hvilke frekvenser. Er det over eller under 100 hertz. 
Gips isolerer godt ved 125 hertz,  men ikke under. Krydsfiner bedre over. 
Der findes nok et program til mobilen med hvilke frekvenser. 

Har man naboer tæt på,  må man vurdere det. Er der ingen tæt på,  så vil den bas der går ud af rummet ikke give problemer i rummet. 
Man får ikke bedre lyd med rum i rum nødvendigvis. Man får et mindre rum at arbejde med. Men bor man i støjfyldt område, er det godt at gøre noget ved det. Men er det lavfrekvens støj, så er der ikke meget der hjælper. 
Trækker bassen ikke i gennem? Jeg har problemer 

Husene i dag er så godt isoleret at det ikke giver problemer for naboer, i dag kan jeg skue ekstremt højt op og så kan man ikke høre det hvis jeg står udenfor i den anden ende af huset, man kan høre det når man står lige udenfor biografen, men ikke højt. Det er mere for at dæmpe det for resten af huset.
Hvad skal man søge på for at finde noget information om dette?
 


Trækker bassen ikke i gennem?
Jeg har lidt udfordringer med mine naboer/ genboer det meste kan høres lige udenfor døren ikke at det vil genere nogen umiddelbart, men det er bassen som trænger ret kraftig i gennem, min naboer/ genboer oplever det lidt som en bil med kraftig bass lyd som køre forbi ude på vejen, du ved boom booom.....

Bor i nyere hus med 350mm i ydere væggen med loft til kip

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2020 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Der er ingen grund til et rum i et rum, hvis det ikke er nødvendigt.  Det er dyrt og det gør rummet mindre. 
Man måler først og helst over en uge for at finde evt støjproblem og i hvilket frekvens omfang det er. 

Lyder spændende, har du noget information om hvordan man gør dette?
Man kan købe en målemikrofon og så gøre prøve systematisk, for at finde ud af, om der er problemer og hvilke tidspunkter. Og hvilke frekvenser. Er det over eller under 100 hertz. 
Gips isolerer godt ved 125 hertz,  men ikke under. Krydsfiner bedre over. 
Der findes nok et program til mobilen med hvilke frekvenser. 

Har man naboer tæt på,  må man vurdere det. Er der ingen tæt på,  så vil den bas der går ud af rummet ikke give problemer i rummet. 
Man får ikke bedre lyd med rum i rum nødvendigvis. Man får et mindre rum at arbejde med. Men bor man i støjfyldt område, er det godt at gøre noget ved det. Men er det lavfrekvens støj, så er der ikke meget der hjælper. 
Trækker bassen ikke i gennem? Jeg har problemer 

Husene i dag er så godt isoleret at det ikke giver problemer for naboer, i dag kan jeg skue ekstremt højt op og så kan man ikke høre det hvis jeg står udenfor i den anden ende af huset, man kan høre det når man står lige udenfor biografen, men ikke højt. Det er mere for at dæmpe det for resten af huset.
Hvad skal man søge på for at finde noget information om dette?
 


Trækker bassen ikke i gennem?
Jeg har lidt udfordringer med mine naboer/ genboer det meste kan høres lige udenfor døren ikke at det vil genere nogen umiddelbart, men det er bassen som trænger ret kraftig i gennem, min naboer/ genboer oplever det lidt som en bil med kraftig bass lyd som køre forbi ude på vejen, du ved boom booom.....

Bor i nyere hus med 350mm i ydere væggen med loft til kip

Prøv at smide en betonflise under hver højttaler også sub. Det gør altså underværker!
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 21:38
Mine naboer har ikke nævnt at de kan hører noget. Så går ud fra de ikke bliver generet af det.
Er lidt i tvivl om hvor meget isolering der er i vores hun men det har energimærkningen A2010. Ved du hvad energimærkning dit hus har?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu