recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underjordisk hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underjordisk hjemmebiograf

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af jsc99dk jsc99dk skrev:

Hej


Han har erfaring med byggeri under jorden..

Mvh
Jesper

Tak for det. Jeg har faktisk snakket med ham og han laver det desværre ikke mere da hans firma ikke har den størrelse det kræver for at lave sådanne projekter mere, men han var meget hjælpsom så tænker godt jeg kan ringe til ham igen hvis det bliver nødvendigt.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Der er heldigvis ikke nogen af mine naboer som har varmepumper, men havde tænkt at jeg skulle have en til at varme rummet op. Ved du hvilken varmepumpe din nabo havde?


Nej, det er et anlæg til et kølerum, og jeg kan ikke se noget fabrikat på udedelen.


Redigeret af Eeyore - 26-Marts-2020 kl. 10:01
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 10:32
og husk lige at der skal noget af en projektor til at lyse 250" lærred op.

Totalt fedt projekt, glæder mig til at se det færdigt :-)
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

og husk lige at der skal noget af en projektor til at lyse 250" lærred op.

Totalt fedt projekt, glæder mig til at se det færdigt :-)

Tak. Ja har kigget lidt og har svært ved at finde nogen som kan, men udviklingen på projektorer går heldigvis hurtigt, så tager det lige når vi kommer der til Smile
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Der er heldigvis ikke nogen af mine naboer som har varmepumper, men havde tænkt at jeg skulle have en til at varme rummet op. Ved du hvilken varmepumpe din nabo havde?


Nej, det er et anlæg til et kølerum, og jeg kan ikke se noget fabrikat på udedelen.

OK, må lige have dette i baghovedet, når jeg finder varmepumpe.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

og husk lige at der skal noget af en projektor til at lyse 250" lærred op.

Totalt fedt projekt, glæder mig til at se det færdigt :-)
Det skal vel også være i 4K med den størrelse billede, Sony VW5000ES med en zoom lens kan vel gøre det fra en relativ kort afstand på 5-6m mellem projektor og lærred.

Men det koster kassen når man skal op i de størrelser, speciel i ægte 4KConfused

Men var det ikke All In ikke! så her har du brugt den første en halve stangOuch
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

og husk lige at der skal noget af en projektor til at lyse 250" lærred op.

Totalt fedt projekt, glæder mig til at se det færdigt :-)
Det skal vel også være i 4K med den størrelse billede, Sony VW5000ES med en zoom lens kan vel gøre det fra en relativ kort afstand på 5-6m mellem projektor og lærred.

Men det koster kassen når man skal op i de størrelser, speciel i ægte 4KConfused

Men var det ikke All In ikke! så her har du brugt den første en halve stangOuch

Ja den er godt lækker, men så meget All in får jeg nok ikke lov til gå for fruen Ermm Kan se det er en laser projektor, tænker de bliver noget billigere inden for den nærmeste fremtid. 
Til top
Ted Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2013
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 15:55
Kik på akustiken før du bygger. Det er ikke smart at lave dimensionerne i multipler (for ex 3m er hælften av 6 som er hælften av 12. Iom at de er multipler deler de og forstærker nogle resonansfrekvenser (room modes) som gør at du ikke vil få en god bas lige hvor meget du dæmper. I dette fald ved 29 Hz, 57Hz, 86 Hz, 115 Hz. Check lige med en akustiker, det kan betale sig!
Mvh
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Ted Ted skrev:

Kik på akustiken før du bygger. Det er ikke smart at lave dimensionerne i multipler (for ex 3m er hælften av 6 som er hælften av 12. Iom at de er multipler deler de og forstærker nogle resonansfrekvenser (room modes) som gør at du ikke vil få en god bas lige hvor meget du dæmper. I dette fald ved 29 Hz, 57Hz, 86 Hz, 115 Hz. Check lige med en akustiker, det kan betale sig!
Mvh

Selve biografen bliver 10x6 meter så det går ikke op i hinanden. Men ja har kigget efter nogen der ved noget om akustik, men har ikke rigtig fundet nogen. Kender du til nogen?

Edit. Har åbenbart ikke søgt ret godt, prøvede lige igen og fandt en masse. Smile Har du gode erfaringer med nogen?


Redigeret af andersmi - 26-Marts-2020 kl. 16:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 17:50
ja ja ja jeg ved det godt, men kunne ikke dy mig når den nu dukkede op i mit feed. - det kan være det giver noget inspiration :-)

Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja ja ja jeg ved det godt, men kunne ikke dy mig når den nu dukkede op i mit feed. - det kan være det giver noget inspiration :-)


Hmm, hvad er det for noget stål han bruger der og hvad koster sådan noget, kunne jeg da godt overveje. Men tænker at man alligevel skal lave noget fugtsikring da betonen ellers på et eller andet tidspunkt sprækker så der kommer fugt ind. Bare træls pladerne er så tunge, det er noget nemmere at arbejde med flamingoblokkene Smile


Redigeret af andersmi - 26-Marts-2020 kl. 18:41
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 19:27
BBC har lavet en research paper om de bedste forhold imellem et rums dimensioner

Hvor højt står grundvandsspejlet på jeres grund? Det er måske værd at tage med i overvejelserne, specielt hvis der kommer mere nedbør i fremtiden. Et højere grundvandsspejl vil skabe større tryk på konstruktionen, hvilket kan medføre fugt og sætningsskader.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu