recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny iPad safari driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny iPad safari driller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny iPad safari driller
    Sendt: 24-Marts-2020 kl. 20:15
Er der et klogt hovede der kan fortælle mig hvordan alle mine faner i safari kan forsvinde, når jeg trykker på et link i en mail fra Bilka. Nu er det anden gang det sker, og første gang kom fanerne tilbage helt af sig selv. 

Det er super frustrerende når Apple laver om på iOS. Lidt ligesom den lille tast til højre for mellemrumstasten, som kommer frem i tal mode, som sletter ALT! Confused
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 21:06
Måske det bare er et tilfælde, men Safari driller også mig. I særdeleshed i dag.

Hvis ikke den nægter mig at skrive en adresse, så genindlæser den en side et par gange, eller jeg får besked på at webstedet ikke svarer. Det svarer dog fint på min telefon. Andre gange lukker iPad spontant ned for Safari og jeg bliver smidt ud på skrivebordet.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 21:36
Skærmen er ikke så responsiv og batteritid er heller ikke bedre end min gamle ipad Air. Skulle nok ha købt den nye i Air udgave.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 23:30
Har ipad 2018.

Synes ofte Safari volder problemer.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 23:43
Min er også en iPad 2018, 6. generation.

Den har kørt uden nogle problemer ind til jeg for en uge siden ved en fejl satte den til at opdatere.

Jeg havde også en iPad Mini der nærmest blev ubrugelig da min søn kom til at opdatere den.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:36
Er det ikke fordi den åbner et nyt vindue? Prøv at holde fingeren på Safari-ikonet, så kommer der en menu frem, hvor du kan trykke “Vis alle vinduer”.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 10:17
Holde fingeren på safariikonet afslører 4 adskilte scenarier. I det ene scenarie kan jeg se alle mine mgl faner. 

Tar så en tur rundt i de 3 andre scenarier og trimmer dem ned til en enkelt åben side. Går ud fra det belaster processoren unødigt med alle de åbne sider. 

Vil så vende tilbage til det scenarie der indeholder alle mine faner, men nu er alle faner væk!!!
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 13:04
Safari har haft problemer i lang tid med at indlæse bestemte hjemmeside f.eks. bt.dk. Efterhånden er problemerne så slemme, at jeg er gået over til at bruge Chrome, selvom jeg egentlig bedst kan lide Safari.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 21:07
tror måske snarere at det er fordi de har forbudt 3.parts cookies. Der er rigtigt mange javascriptframeworks som kører via 3.parts domæner eller Git og er nødt til at sætte cookies. - Desværre har de useriøse og de skumle programmører forsøgt at misbruge den slags og derfor går det ud over alle. jeg prøvede for sjovs skyld at gå ind i indstillingerne på DBA-app'en på ios og slå så meget tracking fra som muligt. JESUS der er virksomheder med skumle navne, og en stor del skal man manuelt ind på hver eneste domæne for at kunne slå fra.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2020 kl. 21:18
Min iPad er fryser når jeg benytter quicksettings til at slå airplay til eller fra. 

Andre der oplever det?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 16:05
og det skyldes ikke blot, at du vælger at åbne linket i et nyt vindue frem for en ny fane? Der er to options for hvordan man åbner links, hvor det ene starter en ny session af Safari - dvs. der er ingen af dine andre faner med - eller blot tilføjer siden til samme session med de aktive faner.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

og det skyldes ikke blot, at du vælger at åbne linket i et nyt vindue frem for en ny fane? Der er to options for hvordan man åbner links, hvor det ene starter en ny session af Safari - dvs. der er ingen af dine andre faner med - eller blot tilføjer siden til samme session med de aktive faner.
Er det svar til mig? For så vil jeg da gerne vide hvordan man selv bestemmer om et link åbner i et nyt vindue eller i eksisterende vindue?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu