recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 75" ...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket 75" ...

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 75" ...
    Sendt: 25-Marts-2020 kl. 06:52
Spørgsmålet har sikkert været oppe før...

Jeg er varm på 75" - med et budget på 10000-14000

Har Apple TV - så Apps etc er ret ligemeget

Har Atmos - så lyd er ret ligemeget.

Ser primært fra direkte foran godt og vel.

Er ved at smide Philips Hue i hele hytten og har også Google Home Assistant..

Har også Home Assistant Smart Home https://www.home-assistant.io/

Jeg har et Samsung 65" som jeg egentlig er glad for, men Samsungs HDMI/AnyNet sucks med min Marantz (Skete aldrig med Sony TV)

Jeg er nok mest ude efter en 2019 model, gerne på restbud primært...
HDR er efter min opfattelse vigtigt, men der er flere versioner (og Dolby Vision)

har set på 



Philips 75PUS7803 https://www.bilka.dk/elektronik/tv/philips-75-uhd-tv-75pus7803/p/100378096 - 10000 kr (er vist en 2018 model)




Men jer er lost....

Hilsen Normann


Redigeret af mos-eisley - 25-Marts-2020 kl. 07:02
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 06:59
Hvilket Samsung TV-model har du? Flere af de modeller, som du har fundet, har IPS-paneler og nogle har 50Hz panel. På den baggrund tror jeg, at du vil opleve det som et skridt ned i billedkvalitet, selvom formatet naturligvis er større. Det synes jeg ikke er en investering værd.

Har du overvejet at holde fast i 65" og i stedet sætte alt ind på billedkvaliteten? Indenfor budgettet kan du få så godt som markedets bedste billedkvalitet med et 65" OLED.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 07:03
Tak for svar - jeg har https://www.mos-eisley.dk/display/anmeldelser/Samsung+UE65HU7505

Og ja, jeg har læst lidt om VA vs IPS ..... 

Målet er 75 tommer - ellers er det pointless, OLED kan jeg sagtens vente med - men jeg vil nødig gå ned i billedkvalitet trods alt.

Og er Samsung det bedste all in all - så må det blive Samsung igen


Redigeret af mos-eisley - 25-Marts-2020 kl. 07:12
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 07:05
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 07:17
Hvad med sådan en?

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/samsung-qe75q70r-qled-tv/

Jeg har en i 82" den er jeg tilfreds med.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 07:23
Hej LofterPalle,

Tak for svaret - det ser rigtigt godt ud. Eneste sand i maskinen er det er Samsung, som sagt  er deres AnyNet/HDMI lidt noget crap ... jeg har haft både Marantz og Sony Reciever på og HDMI handshake fejler jævnligt så man skal slukke TV og/eller Reciever og prøve igen... Samsung er "for intelligent" og hvis den ikke finde HDMI tager den bare andre højtalere - på mit gamle Sony var det bare HDMI når instillingen var HDMI..

Og der er ikke meget + fra konen når lyden fejler.... 
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 07:27
Jeg vil støtte op om LofterPalles forslag baseret på billedkvalitet. Men hvis HDMI CEC ikke virker ordentligt med dit udstyr, så er det naturligvis en udfordring.

Jeg ser ikke umiddelbart andre oplagte 75" modeller i prisklassen til at afløse dit Samsung HU7505, som er et fint TV.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:32
Power i Esbjerg er vist det eneste sted at købe denne skærm:

Panasonic TX-75FX780E til 8.777 kr. for 75".

Da du bruger Apple TV, kan det være så som så, at styresystemet er, som det er.

Det skulle have et MVA-panel.

Mvh. Jørgensen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:37
Hej Jørgensen,

Bestemt et interessant indspark - Panasonic ved jeg intet om og har aldrig ejet... Men prisen er dælme i godt segment...

Nogen der ved mere om panelet i det?
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:40
Der er lidt om det her: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=48075

Men ak ja... Esbjerg... lidt lang værk i Corona tider - Samt det ikke kan være i A6'eren..


Redigeret af mos-eisley - 25-Marts-2020 kl. 08:41
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:49
Hej

Tidligere har jeg haft fire Panasonic plasma skærme, som stadig bruges dagligt hos mine venner. Kvaliteten fejler ingenting. Forbeholdet er deres styresystem, hvilket du jo er udover. Jeg nåede ikke at prøve deres nye styresystem, som skulle være en blanding af det nye og det gamle. Det gamle har aldrig generet mig, men er måske lidt gammelt at se på.


Som det fremgår, er panelet som anført MVA. Der skulle være flere ejere af dette tv på Flatpanels og herinde, så måske de kan komme på banen og give deres besyv med, når din tråd har lidt mere tid bag sig.

Som de øvrige tv, du har anført, har dette tv ingen zoner af betydning, så HDR vil være med fuldt blus på hele skærmen og ditto på strømregningen, men til almindeligt tv og Blu-Ray mv. skulle det være udmærket.

Her er en enkelt dansk test.


Mvh. Jørgensen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2020 kl. 08:52
Hej Jørgensen,

Mange tak - Elsalg i Aalborg har et til ca 15K... så måske kan jeg se det der og evt lave en handel...

Men gode input er stadig velkomne i tråden!

Hilsen Normann
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu