recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jukeboxen App
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jukeboxen App

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jukeboxen App
    Sendt: 27-Marts-2020 kl. 15:24
Hey, 
Med Corona ferie har jeg nu påbegyndt at rippe min 600 CD’ere 

Er der en smart app, der virker både til Android og IOS, som virker som en jukebox der har en pæn brugerflade og mulighed for at lave playlister. altså til mine egne rippede lydfiler ?!

Kom glad🥳
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:26
Winamp?? Det findes til pc og til android. Har ikke prøvet det men i gamle dage sparkede det røv
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:33
Håber du ripper i en ordentlig kvalitet? Og at du benytter et program som benytter Accurate Rip - DB Poweramp eller EAC?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 22:18
Valde,

Hvor vil du gemme filerne?
Hvad vil du afspille til?

Har lige sat en raspberry op i. In garage med Volumio på. Volumio er webbaseret og kan tilfås af alle enheder der har en browser.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 09:48
tænker den fysisk ryger på husets netværks harddisk, tænker det kunne være hyggeligt med en jukebox look a like app så ungerne kan sidde med IPad’en og have overblik over musikken
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hey, 
Med Corona ferie har jeg nu påbegyndt at rippe min 600 CD’ere 

Er der en smart app, der virker både til Android og IOS, som virker som en jukebox der har en pæn brugerflade og mulighed for at lave playlister. altså til mine egne rippede lydfiler ?!

Kom glad🥳


Jeg synes også at Winamp er den bedste afspiller der har været i min tid - og jeg har afspillet digital musik siden ~'94.
Hvis du ripper ordentligt, og får en masse metadata koblet på, så kan du også koble din samling på Google Music og tilgå den derfra. Google scanner din musik, og giver så adgang til de numre derfra (gratis). Dem som Google ikke har, de bliver så uploadet til dit drev.
Der har jeg hele min gamle mp3 samling liggende.

Men lokalt er winamp meget fedt. nu ved jeg ikke hvor gamle din børn er, men noget af det fede i gamle dage, var at koble en bærbar til et fjernsyn, og så køre psykedelisk lysshow derfra, og så jukebox delen på den bærbare Big smile
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Håber du ripper i en ordentlig kvalitet? Og at du benytter et program som benytter Accurate Rip - DB Poweramp eller EAC?

Hvad er det bedste program (Win) til at rippe med?

Jeg plejer at bruge PlaylistCreator 3.62 til at lave playlists med.

Jeg harovervejet at købe en Odroid HC1 til at lægge mit musik over på.


Redigeret af guldhammer - 28-Marts-2020 kl. 12:00
//Guldhammer
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 16:16
Efter min mening og erfaring, så er dette bestemt et kvalitetsprogram:
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 21:09
Enig! DB Poweramp er programmet.

Benytter Accurate rip, så man er sikker på, at alt er rippet 100% korrekt. Ligesom den henter Metadata og cover fra nettet. Opretter selv et hierarki (som man selv kan tilpasse).
Og så er det et super konverteringsprogram også. Så hvis man (selvfølgelig) ripper i lossless format (FLAC, WMA o.s.v.), kan det nemt konvertere hele, eller dele, af din samling.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 18:04
takker for feedback
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 18:49
Hvor kan Accurate rip hentes??
//Guldhammer
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 19:43
Det er en del af programmerne DB Poweramp og EAC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu