recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du betale for at streame biograffilm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil du betale for at streame biograffilm?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 13:12
Den er ikke elendig, men selvfølgelig meget langt fra UHD BD.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den er ikke elendig, men selvfølgelig meget langt fra UHD BD.

Hvad jeg læser er det op til 1.6mbit og typisk 800kbs på apple tv. 
Altså samme bitrate som de helt gamle 7.1 formatter DTS/Dolby digital inden HD formatter som kom tilbage omkring 2005. Og dengang med 8 kanaler der skulle deles. 

Så ja, +15 år tilbage rent praktisk i lydkvalitet LOL
Dette selvfølgelig kombineret med et løft i form at løft højtalere så lidt + / - 



Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 13:59
Jeg vidste ikke det var lyd du snakkede om.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 16:29
Udvalget af film hos streamingtjenesterne og udvalget af lejefilm er så stort, at jeg ikke ville betale 170-190 kr. for en anden film bare fordi den er nyere. Jeg ville måske gå op til 99 kr. hvis det var en film jeg virkelig gerne ville se, men så strækker jeg den også.

Og ja, jeg ved godt at når jeg ejer den, kan jeg se den flere gange. Det er bare sjældent jeg gør det.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 19:25
Nej tak til den pris skal jeg EJE dem vil maks give 49 kr for at leje dem, og kan jeg ikke det venter jeg bare til de kommer til alm leje.
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Jeg så i øvrigt Summer '03 i aftes. Den var totalt voldflækker og koster hele $0.99 at leje lige nu. I aften skal jeg endelig se Buffaloed

Er det seriøst?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 03:30
Ja, det er helt seriøst. Buffaloed var endnu bedre.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.

Jamen, det lyder da som et fint tilbud! Kan/må man så låne filmen ud til sin ven? Eller sælge den igen?

Man kan ikke sælge dem, men Hollywood har i et fælles initiativ gjort det muligt at foretage udlån af sine digitale købefilm. Foreløbigt forbeholdt USA da det kræver Movies Anywhere app'en. Man vil kunne udlåne et begrænset antal film per måned, men til gengæld kan man låne samme film ud til flere personer samtidig.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Betaler man over 150,- for en premiereblå har man ikke gjort det godt nok I Føtex/Bilka koster ugens største premiere 99 til 129, og typisk 99.

Star Wars: The Rise of Skywalker på Blu-ray: 149 kr. + leveringsomkostninger hos Bilka Smile Oveni må man acceptere at vente 2 uger ift. udgivelsen online.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan ikke sælge dem, men Hollywood har i et fælles initiativ gjort det muligt at foretage udlån af sine digitale købefilm. Foreløbigt forbeholdt USA ...
Har jeg ikke fuld rådighed over en vare er den ikke min. Ergo er begrebet "købe" en joke i denne sammenhæng.


Redigeret af jacobe - 03-April-2020 kl. 07:48
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.

Ved hjemmepremieren er det jo ikke unormalt at en Blu-ray koster 149-199 kr. og en UHD Blu-ray koster 249 kr.

Bitraten må være helt elendig uanset 4K og Atmos? -

Bitraten er fin fra Apple. Gennemsnit på ca. 20-30Mb/s HEVC på 4K HDR, men bitraten er variabel, så den rammer også 40+ Mb/s HEVC i scener, der kræver det. Dolby Atmos fra Apple (og andre onlinetjenester) er typisk 768 Kb/s DD+.

Du kan ikke sammenligne med bitrate på tidligere formater. Her brugte man langt mindre effektiv komprimering på både video og lyd. F.eks. MPEG2 eller MPEG4 på video, eller Dolby Digital på lyd (altså uden Plus eller AC4).

40 Mb/s HEVC på iTunes er næsten dobbelt op i bitrate ift. hvad du finder på en HD Blu-ray (der bruger MPEG4 AVC) pga. forskellen i komprimeringsformat. UHD Blu-ray tilbyder den højeste bitrate, men hvor høj (eller lav) den er afhænger af udgivelsen.

Hvis man ikke har set 4K HDR-streaming fra iTunes, så synes jeg, at man skylder sig selv at se det før man afviser det kategorisk. Det ser efterhånden rigtig godt ud, naturligvis afhængigt af filmen.

Vi måler i fællesskab bitrate på streamingtjenester her. Bemærk at ikke alle parametrene i tabellen er fuldt opdaterede, da det kræver forskelligt udstyr hos folk. Bidrag meget gerne til arbejdet: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294


Redigeret af Rasmus Larsen - 03-April-2020 kl. 07:58
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2020 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan ikke sælge dem, men Hollywood har i et fælles initiativ gjort det muligt at foretage udlån af sine digitale købefilm. Foreløbigt forbeholdt USA ...
Har jeg ikke fuld rådighed over en vare er den ikke min. Ergo er begrebet "købe" en joke i denne sammenhæng.

F.eks. Blade Runner 2049: Hvad havde du forventet at kunne sælge den videre til på UHD Blu-ray, når den i perioder har været solgt til 39 kr. på iTunes i 4K Dolby Vision og Atmos?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu