recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billeder på forum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

billeder på forum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Der er ingen grund til at konvertere noget som helst...

Hvis man trykker "se først" i billedegenskaber er der mulighed for at skalere både bredde og højde.
Der gør også at den oprindelige størrelse er tilgængelig hvis man blot laver en "open image"

Lige ud af landevejen....Wink

JOJO...... Så er det fordi dine billeder i forvejen er på den tilladte størrelse, FØR du uploader dem. Er de større, så har vi balladen!

Hvis filen er for stor....  MS Paint! 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Der er ingen grund til at konvertere noget som helst...

Hvis man trykker "se først" i billedegenskaber er der mulighed for at skalere både bredde og højde.
Der gør også at den oprindelige størrelse er tilgængelig hvis man blot laver en "open image"

Lige ud af landevejen....Wink

JOJO...... Så er det fordi dine billeder i forvejen er på den tilladte størrelse, FØR du uploader dem. Er de større, så har vi balladen!

Hvis filen er for stor....  MS Paint! 

Ikke ALTID nok. Et billede på ca. 8 MB vil fylde ca. 4 MB. Så Facebook er ikke til at komme udenom, når det gælder komprimering - eller et andet program. Bruger man Paint.net, Gimp, eller andet så skal man LIGE huske at stille den tilbage, så man ikke gemmer oprindelige billeder i den komprimerede størrelse!
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

https://www.irfanview.com/

Nemt og simpelt.

+1! Har brugt det i over 10 år, tror jeg.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 20:42
På iPad får man mulighed for at sætte billedet ned i størrelse.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

https://www.irfanview.com/

Nemt og simpelt.

+1! Har brugt det i over 10 år, tror jeg.

Da jeg havde Windows, brugt jeg også Irfanview. Simpelt hen det bedste og hurtigste program til hurtig redigering.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu