recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [LØST] Installation af Windows på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[LØST] Installation af Windows på Mac

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 15:51
@slumbert: OK, jeg oplever ikke helt det samme - har kært med thinkad x1ere de sidste år og de fungerer rigtigt godt, og har ikke oplevet udfordringer med opdateringer (datteren her også en 4-5 pr gammel x1 uden problemer). Hvad skal du bruge maskinen til - måske der er nogen der har nogle gode pointere til hvad du alternativt kan kigge efter.

@claus_jac: OK, måske er jeg lidt sløv, men er det ikke også netop en fuld windows/linux/whatever der køres hvis du f.eks bruger virtualbox og installere OS efter behov??
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:


@claus_jac: OK, måske er jeg lidt sløv, men er det ikke også netop en fuld windows/linux/whatever der køres hvis du f.eks bruger virtualbox og installere OS efter behov??

Den svarer jeg lige på. Det er begge dele Smile

Altså både en fuld Windows i Bootcamp + den samme Windows kan køre virtuelt. Så kan man boote om for at spille tunge spil, og almindelige programmer kan køres virtuelt.
Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:56
Tak Brixen - Det er lige præcis det - også selvom parallels og fusion faktisk har grafik acceleration indbygget i rimelig ok grad, så er det stadig ikke helt på native niveau.

Og endnu vigtigere når man virtualiserer. Så kan man faktisk slippe for selve "skrivebordet" så du kører windows applikationen side om side med dine mac applikationer - Det gør det faktisk særdeles anvendeligt hvis man har brug for en eller anden specifik windowsapplikation (og du kan copy/paste mellem dem), men ellers normalt helst vil arbejde med macos.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 03:48
Hej alle

Sikke en debat jeg der fik startet. Tak for alle svarene.

Egentligt vil jeg selvfølgelig kun bruge MacOS systemet. Det var kun hvis det viste sig der var nogle programmer jeg virkeligt kom til at savne (ved ikke helt hvad).

Så det var bare lige for at være helt sikker.

Endnu engang tak for alle kommentarer, ris, ros og input.

Hilsen
Jesper
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:52
@Claus Jac 
@Jacobask

Som jeg lidt uklart skrev, så er kritikken ikke af Thinkpadserien, men deres andre produkter. Har også pt selv en Thinkpad og den fungerer bare

1.
Jeg havde en helt billig lenovo bærbar. Helt og aldeles elendig maskine hvor der skulle hamres på tasterne. Den kaækkede heldigvis sammen 1 uge før garantiudløb, hvor jeg endte med at få mine penge retur. Man får hvad man betaler for, men der er grænser for hvor elendigt man kan tillade sig at bygge ting

2.
Lenovo yoga hd10+ tablet. Egentlig fremragende maskine, men har altid haft en periodisk softwarefejl, der gør at den ikke kan registrere hvor meget batteri der er tilbage og derfor også nogle gange har problemer med at lade. Kan se mange har problemer med netop dette. At der med tiden også er kommet løs forbindelse i ladestikke gør det ikke bedre.

3.
Lenovo yoga 2-i-1. Egentligt fantastisk lille maskine, men har en driverfejl der gør at bluetoothtastaturet jævnligt hopper af og er vanskeligt at forbinde igen. Eneste løsning er at slukke for touchfunktionen i skærmen. Utallige på nettet har samme problem og eksempelvis Blue City vil ikke længere tage i mod dem af netop den årsag.
Sidst jeg brugte den, gjorde en windowsopdatering at batteriet ikke længere kunne registreres eller oplades. Batteriet var fint med 4-5 timer oppetid før opdateringen. Er lenovo nogen sinde kommet med opdatering til rettelse af de problemer? NEJ


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 15:17
@slumbert - det er fuldkommen som med al andet udstyr til hjemmebrugere. Der er absolut ingen forskel der. uanset om det hedder asus (har selv en asus tx300ca som jeg skriver fra i skrivende stund. 1 år efter den udkom - kom win10 på banen, men asus har nægtet at lave drivere der fungerer til den, så efter 3 forfejlede forsøg på at installere win10 - så har jeg nu accepteret den kun kan køre 8.1  - den er så ved at blive udskiftet så småt.) HP, Dell, acer eller Lenovo. Til privatbrug er der bare ikke den samme fokus som på erhvervsmaskinerne.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@slumbert - det er fuldkommen som med al andet udstyr til hjemmebrugere. Der er absolut ingen forskel der. uanset om det hedder asus (har selv en asus tx300ca som jeg skriver fra i skrivende stund. 1 år efter den udkom - kom win10 på banen, men asus har nægtet at lave drivere der fungerer til den, så efter 3 forfejlede forsøg på at installere win10 - så har jeg nu accepteret den kun kan køre 8.1  - den er så ved at blive udskiftet så småt.) HP, Dell, acer eller Lenovo. Til privatbrug er der bare ikke den samme fokus som på erhvervsmaskinerne.

Min kørte fint med Win10 i lang tid indtil en opdatering for ca. et år siden. Så forsvandt batteriet, fra den ene dag til den anden. Windows på Mac bliver nok ikke ligefrem bedre.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu