recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 32>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2021 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Smider lige et billede for at vise at jeg har fået hul igennem til mikrofonen...så skal der nok bruges en hulens masse tid på at finde ud af at bruge REW rigtigt...

Er det målt som en front højttaler hvor det kun er sub der spiller?
Kan se du også har fart på med pukler hos dig😂



Ved det faktisk ikke 😂 er bare "lykkelige" over at kunne måle noget 😄 havde enormt svært ved at overskue alt det læsestof som jeg mødte da jeg åbnede programmet!! Men fik det til at "virke" Nu er jeg lidt mere rolig... kan det passe at mikrofonen skal kalibreres?
Men det er en måling af mine subs, havde også lige prøvet med fronterne og det lignede næsten målingerne af subs? Så der er nok noget øvelse og læsning inden jeg kan kaste mig alvorligt ud i at bruge målingerne 😉
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2021 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Smider lige et billede for at vise at jeg har fået hul igennem til mikrofonen...så skal der nok bruges en hulens masse tid på at finde ud af at bruge REW rigtigt...

Er det målt som en front højttaler hvor det kun er sub der spiller?
Kan se du også har fart på med pukler hos dig😂



Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 19:17
Smider lige et billede for at vise at jeg har fået hul igennem til mikrofonen...så skal der nok bruges en hulens masse tid på at finde ud af at bruge REW rigtigt...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så landede der et stk. mikrofon, er godt nok spændt på at få prøvet det af 🙂

Det er meget sjovt ... første gang. Men regn med lidt af en learning curve hvis du vil få det maksimale ud af REW.

Vi har planlagt en uges familie ferie i efteråret, måske konen og knægten bare skal tage afsted uden mig, så lærer jeg det måske hvis jeg har stuen for mig selv en uge 😉
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så landede der et stk. mikrofon, er godt nok spændt på at få prøvet det af 🙂


Hvor fedt!!!!
Det er fantastisk at få den indsigt det giver. Men ja, man skal bruge en del tid😂
Tid = tålmodighed 🤣
Jeg er en total tosse når det kommer til computer... 😂
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så landede der et stk. mikrofon, er godt nok spændt på at få prøvet det af 🙂


Hvor fedt!!!!
Det er fantastisk at få den indsigt det giver. Men ja, man skal bruge en del tid😂
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Så landede der et stk. mikrofon, er godt nok spændt på at få prøvet det af 🙂

Det er meget sjovt ... første gang. Men regn med lidt af en learning curve hvis du vil få det maksimale ud af REW.


Redigeret af jacobe - 29-Juli-2021 kl. 15:50
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 13:00
Så landede der et stk. mikrofon, er godt nok spændt på at få prøvet det af 🙂

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Lavede lige en hurtig (amatør) video med lidt forklaring omkring 1 vs flere subs, deling osv. 

Den starter 10 sekunder inde og er lidt i tvivl om den er offentligt tilgængelig: https://youtu.be/hlapwle1Luc

PC døde til sidst men tænker det går
Tusind tak Kenneth,  god idé med videoen og godt forklaret 👍
P.S dine nye subs er da nogle søde små sager 😉


Redigeret af Frank13 - 28-Juli-2021 kl. 21:30
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

... du sidder i din lytte position sofa med din mobil og måler med af de apps du kan benytte for at se et spectrum ...

Mener du seriøst at man sagtens kan benytte en mobil som målemikrofon?
Næææ, overhoved ikke. Men man sagtes få en indikation af hvordan et spektrum ser ud, om der er nogle større udsving. Den medfølgende mic til en receiver er jo heller ikke det mest optimale at brugeWink

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 19:56
Lavede lige en hurtig (amatør) video med lidt forklaring omkring 1 vs flere subs, deling osv. 

Den starter 10 sekunder inde og er lidt i tvivl om den er offentligt tilgængelig: https://youtu.be/hlapwle1Luc

PC døde til sidst men tænker det går
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

... du sidder i din lytte position sofa med din mobil og måler med af de apps du kan benytte for at se et spectrum ...

Mener du seriøst at man sagtens kan benytte en mobil som målemikrofon?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu