recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <12345 32>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

kunne du ikke smide et effekt trin på den Denon?

Det har jeg gjort på mine JBL de vil også gerne have saft (dog ikke ti10K) men sva2100

Det blev prøvet, men det var altså ikke det samme som med min Lyngdorf, derfor valgte jeg at have to løsninger.

Frank
Hvordan koblede du effekt trin på den, den har jo ikke front pre-out?
Så vidt jeg kan skimte er det en Lyngdorf TDAI2200 du har i møblet, det ville være oplagt at køre HT mode på analog input 1   Smile

For en del år siden lavede jeg til underleverandør til måle/test formål en galvanisk adskillelse fra H-brokoblet balanceret højttalerudgang til Line-in level ved hjælp af signal transformatorer:

samt et par 15uF/250V bipolare kondensatorer (den type der f.eks sidder i delefiltre) og nogle modstande til at dæmpe højttaler signalet ned til Line level ubalanceret.



Husker dog ikke hvor langt ned i frekvens tranformator kunne klare (er opgivet til 30Hz), men måske en ide for dig som tilpasning imellem Denon og Lyngdorf? Wink

Alternativ skift Denon ud til type med Pre-out på fronter. Smile


Redigeret af JørgenT - 06-April-2020 kl. 23:29
Mvh. JørgenT
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 06:02
Der findes åbenbart to udgaver af X3000, en uden pre out og en med, den jeg har er med pre out... noget andet er, at jeg er stor fan af mit Roomperfekt som min forforstærker har, plus musik lød bare mere rigtigt igennem min forforstærker kontra min reciver.

Frank


Redigeret af Frank13 - 07-April-2020 kl. 07:26
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Umiddelbart syntes jeg det ser ud til der er plads mellem gulvhøjttalere og lærredet til en stander til XTZ`erne..
Har du overvejet det? 
Men det er en lækker farve på væggen.. Har selv en tilsvarende på væggen bag skærmen. Syntes det en meget behagelig farve i forhold til tv kigning 

Ja det er en super farve, ved tv kig ser man kun tv'et. Første gang jeg tænde tv efter maling, fik jeg noget af en overraskelse, havde ikke forventet at forskellen ville være så voldsom Smile det er bare mere roligt at se tv uden hvide vægge. Har godt overvejet en anden placering til XTZ, laver nok lidt prøve flytning på dem, nu hvor jeg har tid i disse corona dage og konen er på job Wink
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Der findes åbenbart to udgaver af X3000, en uden pre out og en med, den jeg har er med pre out...
ja, det var lidt af en snyder, selvfølgelig fik jeg fundet manual til version uden Front Pre-out Confused
Underligt der ikke er forskel i model nummer.

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

... noget andet er, at jeg er stor fan af mit Roomperfekt som min forforstærker har, plus musik lød bare mere rigtigt igennem min forforstærker kontra min reciver. 
Og det jeg syntes lignede Lyngdorf TDAI2200 må så være en RP-1 i stedet. Kan det passe det er en SDA2175 nedenunder?
Kan du så ikke køre Denon pre-out til en indgang på RP-1. Du skal så nok skrue RP-1 volumen op til step 88 når du kører surround. Wink


Redigeret af JørgenT - 07-April-2020 kl. 09:21
Mvh. JørgenT
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:36
Det er en DPA-1 & en SDA 2175
Tror godt jeg kunne gøre som du foreslår, men faktisk fungerer det fint nu med to systemer og konen kan finde ud af det, uden jeg skal ind over. Det er rigeligt når Chromecasten strejker 😉

Frank
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:46
Forslag var mest set ud fra at reducere højttaler bestykning, men nogle gange kan der selvfølgelig være andre faktorer som tæller højere. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 13:43
Synes Frank har ramt plet. Så hvorfor pokker vejlede i at få færre HT 😅 jo flere jo bedre, hehe.

Hvad er det dog for et forum, tænker kun på WAF 🤣
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

Synes Frank har ramt plet. Så hvorfor pokker vejlede i at få færre HT 😅 jo flere jo bedre, hehe.

Hvad er det dog for et forum, tænker kun på WAF 🤣


Uha ja, ikke færre højtalere, så hellere større Smile Har heldigvis en kone som intet har imod, at mine højtalere fylder 🙂

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 11:37
Så fik jeg tid til at flytte højtalerne op i ørehøjde og der bliver de... skifter nok mine 12.5 kr. dyre standere ud med nogle, for øjet, mere stuevenlige 🙂

Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 12:28
Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 17:32
De der funda-blokke er da en fed ide.

Mal dem sorte og du er helt oppe i tiden med noget rustik indretning!

Køb eventuelt nogle betonfliser til top og bund for at få noget mere stabilitet.

Super med noget inspiration, forsæt med det

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

Konen sagde næsten det samme lige før, efter hun havde set noget Volbeat koncert for fuld skrue "det kunne være fedt hvis alle højtalerne spillede "... men har for nylig prøvet at lave den opstilling med pre out og Lyngdorf, men af en eller anden grund, så kunne jeg ikke få lyden igennem? Men vil prøve igen, når jeg har bedre tid og knægten på 4 år ikke kommer og prøver at snakke om lego 😉

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu